مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: بارندگی‌های فروردین ۱۳۹۹ نسبت به میانگین بلندمدت و سال گذشته کاهش داشت.
به گزارش یافته، بهروز مرادپور روز پنج‌شنبه ۱۱ فروردین ۹۹ در دیسکاشن مرکز پیش‌بینی گزارشی از وضعیت بارندگی در فروردین‌ماه سال جاری ارائه داد و گفت: میانگین بارش نقطه‌ای ثبت‌شده فروردین‌ماه سال ۱۳۹۹ در استان لرستان ۶۳ میلی‌متر می‌باشد که نسبت به میانگین آماری بلندمدت ۱۹ میلی‌متر و نسبت به سال گذشته ۲۴۴ میلی‌متر کاهش داشت. بیشترین بارندگی فروردین ۹۹ در الیگودرز به میزان ۱۰۳ میلی‌متر و کمترین بارش در ایستگاه هواشناسی کوهدشت به میزان ۲۱ میلی‌متر ثبت و گزارش گردیده است.
 مرادپور در ادامه افزود: بیشترین بارش ثبت‌شده در بازه زمانی ۲۴ ساعته در فروردین‌ماه ۹۹ در ایستگاه الیگودرز به میزان ۴۱ میلی‌متر بود که در روز دهم ماه رخ داده است.
وی بیان داشت: بیشینه بارندگی روزانه‌ی ثبت‌شده در طول دوره آماری بلندمدت به میزان ۱۴۲ میلی‌متر می‌باشد که در جریان سیل ویرانگر ۱۱ فروردین ۹۸ در ایستگاه هواشناسی شهر پل‌دختر ثبت و گزارش شده است.
مرادپور در پایان، دلیل اختلاف و کاهش ۲۴۴ میلی‌متری بارندگی فروردین امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل را بارندگی‌های بی‌سابقه فروردین ۹۸ ذکر کردند که منجر به سیل ویرانگر در مناطقی از لرستان شد.