رئیس پلیس‌راه استان گفت: طبق قانون استفاده از شیشه دودی ممنوع است و خودروهای دارای شیشه دودی که نتوان از فاصله 3 متری داخل آن‌ها را رؤیت کرد مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت.
 به گزارش یافته، سرهنگ "مصطفی دالوند" اظهار داشت: طبق قانون، استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشین خودرو قابل‌تشخیص نباشند، تخلف محسوب شده و برای این خودروها در داخل جاده 50 هزار تومان جریمه اعمال می‌شود.
وی گفت: هیچ‌کدام از خودروهای داخل، با شیشه دودی تولید نمی‌شوند و خودروهای خارجی وارداتی بعضاً دارای شیشه‌ها فتوکرومیک هستند که همانند عینک‌های فتوکروم عمل می‌کنند لذا مغایرتی با ضوابط ندارند.
این مقام انتظامی بیان داشت: برخی رانندگان اقدام به نصب برچسب های دودی بر روی شیشه‌های خودرو می‌کنند که این امر علاوه بر کاهش دید به‌ویژه در شرایط نامساعد جوی و یا در شب؛ مانع دیده شدن راننده و سرنشین داخل خودرو نیز می‌شود.
مصطفی دالوند خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه استاندارد و ضابطه خاصی برای میزان غلظت شیشه دودی خودروها وجود ندارد، پلیس در بخشنامه‌ها و اطلاعیه‌ها خود اعلام کرده است؛ اگر از فاصله 3 متری به تشخیص مأموران پلیس راهور، داخل خودرو و راننده و سرنشینان آن قابل‌مشاهده نباشد طبق مقررات، شیشه دودی غیرمجاز تلقی شده و مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت.
رئیس پلیس‌راه استان لرستان خاطرنشان کرد: همچنین در مراکز تعویض پلاک نیز تا رفع برچسب شیشه دودی غیرمجاز، شماره‌گذاری وسیله نقلیه صورت نخواهد گرفت.

برخورد قاطع پليس لرستان با خودروهایی که شيشه دودي دارند