روابط عمومی فرمانداری خرم‌‌آباد طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد هیچ‌گونه شک و شائبه‌ای در خصوص نحوه‌ی محاسبه قانونی حدنصاب کسب اکثریت آرا منتخبین انتخابات وجود ندارد.




به گزارش یافته، در متن این اطلاعیه آمده است:
با سلام و ادب محضر مردم شریف خرم‌آباد و چگنی، به استحضار می‌رساند، با توجه به انتشار برخی مطالب در فضای مجازی و ایجاد شائبه در خصوص شرایط و نحوه‌ی محاسبه قانونی حدنصاب کسب اکثریت آرا منتخبین انتخابات مجلس شورای اسلامی، در راستای تنویر افکار عمومی توضیحات مستند مواد قانونی و آیین‌نامه اجرایی انتخابات به شرح ذیل اعلام می‌گردد:
۱_ بر اساس ماده هشت قانون و اصلاحیه مورخ سوم خردادماه ۹۵ فرد منتخب در مرحله‌ی اول انتخابات باید حداقل ۲۰ درصد از کل آرا را کسب نماید و بر اساس تبصره سه ماده ۱۹ قانون منظور از کل آرای صحیح نامزدها می‌باشد. (تصویر به پیوست)
۲_ بر اساس توضیحات پاورقی شماره ۲۵ فصل ششم آیین‌نامه اجرایی ماده ۶۵ موضوع نحوه ثبت‌نام، اخذ رأی، قرائت و شمارش آرا به شرح تصویر پیوست به این موضوع اشاره شده است.
۳_ با توجه به توضیحات فوق‌الذکر نظر به اینکه کل آرا صحیح حوزه انتخابیه شهرستان‌های خرم‌آباد و چگنی ۱۸۶۳۳۵ رأی بوده و ۲۰ درصد آن‌هم ۳۷۲۶۷ رأی می‌باشد؛ بنابراین نفر دوم که ۳۸۰۷۷ رأی را کسب نموده است، دارای حائز اکثریت آرا بوده و برابر قانون و آیین‌نامه اجرایی مورداشاره هیچ‌گونه شک و شائبه‌ای در این رابطه وجود ندارد.
روابط عمومی فرمانداری خرم‌آباد
 

شایان ذکر است با پايان شمارش آرا انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي که دوم اسفندماه 98 در حوزه انتخابيه خرم‌آباد و دوره چگني، مرتضى محمودوند با 43834 رأي و مهرداد ویسکرمی با 38077 رأي به عنوان منتخب مردم خرم‌آباد شناخته شده بودند که چگونگی تعیین نفر دوم، با توجه به نحوه‌ی محاسبه قانونی حدنصاب کسب اکثریت آرا منتخبین انتخابات مجلس شورای اسلامی، با ابهام برخی فعالان مجازی قرار گرفته بود.

خبر: رضا طولابی/ یافته

پاسخ فرمانداری خرم‌‌آباد به شائبه مطرح‌شده در خصوص نتیجه انتخابات حوزه خرم‌‌آباد و چگنی







نتایج کامل انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه خرم‌آباد و چگني