در جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان که به ریاست استاندار برگزار شد، با توجه به ورود سامانه بارشی قوی به استان لرستان طی روزهای دوشنبه و چهارشنبه این هفته، بر ضرورت آماده‌باش سراسری دستگاه‌های اجرایی مربوطه در استان تأکید شد.
به گزارش یافته، در ابتدای این جلسه استاندار لرستان با تقدیر از مردم لرستان و همه عوامل اجرایی انتخابات، از برگزاری مطلوب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد و از اجرای خوب آن به‌عنوان یک رویداد ملی و ارزشمند نام برد.
خادمی با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه پر فشار طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه گفت: سامانه‌ای که در روزهای آتی وارد لرستان خواهد شد سامانه پر بارشی است و شاید به جهاتی به بارش‌های ابتدای سال جاری نزدیک باشد.
استاندار لرستان ضمن تأکید بر اطلاع‌رسانی قوی بر ضرورت آماده‌باش مردم و دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد.
خادمی با تأکید بر قوی بودن سامانه بارشی و احتمال وارد شدن خسارات گفت: با توجه به حجم بالای بارش و تجربه سیل قبل، تخلیه مناطق مسکونی و ... نزدیک رودخانه‌ها ضروری است.
وی ضمن تأکید بر کلیه اقدامات پیشگیرانه بر اطلاع‌رسانی مناسب تأکید کرد و نقش رسانه‌ها و صداوسیما را در آگاهی دادن به مردم در جهت کاهش خسارت‌های احتمالی پر رنگ خواند.
گفتنی است این سامانه از عصر روز دوشنبه تا عصر چهارشنبه فعال است و در شهرستان‌های کوهدشت پل‌دختر جنوب خرم‌آباد، دورود، سپید دشت و الیگودرز شدت بیشتری دارد.

خبر: راضیه آقایی/ یافته