معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: موضوع کمبود منابع مالی در اجرای ابر پروژه‌هایی چون راه‌آهن لرستان امری بدیهی است.
به گزارش یافته، عباس خطیبی امروز در بازدید از عملیات ساخت راه‌آهن لرستان گفت: این پروژه در سال 1392 مبادله قرارداد شده و تا سال 98 وضعیت خوبی را داشت و منابع پایدار و قابل‌اتکا صرف پروژه شد.
خطیبی ادامه داد: در این پروژه نیروی انسانی قابل‌توجهی فعالیت داشت که در اشتغال نقش خوبی داشت و سعی شد از نیروهای بومی زیادی نیز استفاده شود.
وی افزود: امسال با توجه به اعتبارات پیش‌بینی‌شده مشکلاتی به وجود آمد که سد راه اجرای پروژه نشد، هر چند با وقفه مواجه شدیم، اما این موضوع در ابر پروژه‌های این‌چنینی طبیعی است و مسئله‌ساز نخواهد بود.
خطیبی اظهار داشت: با تأمین اعتبار قادر هستیم به شرایط قبل برگردیم و پروژه را به اتمام برسانیم.
وی هدف از این بازدید را بررسی و رفع تنگناها و چالش‌های اجرایی دانست و افزود: امید که با کمک و مساعدت‌هایی که همه می‌توانند در آن نقش داشته باشند، شاهد اتمام این پروژه باشیم.
 

پیشرفت 40 درصدی راه‌آهن لرستان

مدیر عامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه هم در این بازدید گفت: تاکنون برای ساخت راه‌آهن لرستان 360 میلیارد تومان هزینه شده و در صورت تأمین اعتبار تا دو سال و نیم آینده این راه‌آهن تکمیل و افتتاح خواهد شد.
حاجی زمانی ادامه داد: عملیات ابنیه، خاک‌برداری و تونل‌های راه‌آهن پایان‌یافته و در صورت حل مشکلات اجتماعی و نیز تأمین اعتبار تا 30 ماه آینده این راه‌آهن افتتاح می‌شود.
وی تأکید کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء آمادگی ادامه کار و تکمیل این راه‌آهن را دارد.
 

وقفه در اجرای ابر پروژه‌ای چون راه‌آهن لرستان طبیعی است