استاد ایرج کاظمی محقق و پژوهشگر و از مفاخر ادبی و فرهنگی لرستان درگذشت.
 به گزارش یافته، استاد ایرج کاظمی ادیب و پژوهشگر لرستانی، ظهر امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ به دلیل عارضه قلبی، در سن 76 سالگی چشم از جهان فروبست.
استاد ايرج كاظمي متولد 1320 در خرم‌آباد مؤلف كتب لرستان به روایت تصویر، لرستان و سیاحان، مشاهير لر، در باغ خاطره‌ها، حافظ در انديشه حافظ‌شناسان، دلفان در گذر تاریخ (مشاهیر اهل حق) و ... كه سابقه همكاري و قلم‌زني در اكثر نشريات استان لرستان را دارد و 6 سال نيز رئيس انجمن اهل قلم لرستان بوده، مدت‌ها به تدريس در دانشگاه‌هاي خرم‌آباد پرداخته و مدتي نيز رئيس آموزش و پرورش اليگودرز بوده است.
از این نویسنده و محقق لرستانی تا کنون صدها مقاله در خصوص تاریخ لرستان منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مراسم تشییع و تدفین
مراسم تشییع و تدفین مرحوم استاد ایرج کاظمی رأس ساعت 9 صبح جمعه ۱۳ بهمن از مقابل اداره کل فرهنگ و ارشاد لرستان به سمت بهشت ششم آرامستان خضر خرم‌آباد برگزار می‌شود، ضمناً مراسم ترحیم همان روز ساعت 2 تا 4 در مسجد صاحب‌الزمان منعقد و هم‌زمان مراسم زنانه در مهدیه مرتضوی واقع در خیابان شهدای غربی برگزار خواهد شد.




شایان ذکر است در سال 1394 و به اهتمام مرحومم استاد حمید ایزدپناه و سیدیدالله ستوده، کتاب "مهر سحرخیزان"  شامل مجموعه مقالاتی در نکوداشت استاد ایرج کاظمی منتشر شد .
در اين كتاب 34 نفر از اهل قلم لرستان به احترام ايرج كاظمي و تلاش‌هاي در عرصه فرهنگ لرستان، اقدام به نوشتن مطالبي در ارتباط با شخصيت وي و يا ارائه مطالبي پژوهشي براي همكاري در اين اثر نموده بودند.

مهر سحرخیزان (مجموعه مقالات در نکوداشت استاد ایرج کاظمی)