رییس کل دادگستری استان لرستان از پیگیری پرونده‌های حوزه قطع درختان در استان خبر داد.
به گزارش یافته، جعفر بدری در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان ازنا، با بیان اینکه پرونده‌های حوزه قطع درختان با جدیت پیگیری شود، گفت: باید مجازات بازدارنده به این متخلفین داده شود تا متوجه اشتباه بزرگشان بشوند.
وی با اشاره به اینکه، باید هزینه تخلف از قانون در همه بخش‌ها بالا برود اظهار کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان لرستان سامانه‌ای را طراحی کرده تا در هر حوزه و روستایی، افراد بتوانند اطلاعات مربوط به تخلفات را ارسال نموده و سریعاً دستور تعقیب و پیگیری داده می‌شود.
در ادامه این جلسه، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: کاهش ۷۱ درصدی بارش‌ها طی پاییز ۱۳۹۶ در استان لرستان در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
شیرزاد نجفی اظهار کرد: روند تغییرات اقلیمی در ایران شدیدتر شده است، به‌طوری که فقط طی پنجاه سال اخیر، میانگین دمای ایران ۱/۵ درجه افزایش و بارش ۵۰ میلی‌متر کاهش یافته است.
وی با تاکید بر ضرورت هماهنگی همه ارگان‌ها برای مقابله با اثرات مخرب تغییرات اقلیمی، تصریح کرد: تغییرات اقلیمی فقط محدود به ریزگردها نمی‌شود، بلکه خشک‌سالی مستمر چندین ساله، فرو نشست زمین در دشت‌های کشاورزی، سیل، طوفان، تندبادها، همه و همه ناشی از پدیده گرم شدن و تغییرات آب و هوایی می‌باشد.

پیگیری پرونده‌های حوزه قطع درختان
خبر: پیام عالیخانی چگنی