اولین جلسه «اتاق فکر توسعه و آبادانی لرستان» برگزار شد.
 به گزارش یافته، این جلسه عصر دوشنبه ۱۸ دی‌ماه ۹۶ با حضور دکتر خادمی استاندار لرستان، آقایان ملکشاهی راد و بيرانوندى نمایندگان مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی، دکتر سلاح ورزى رئیس اتاق بازرگانی لرستان و جمعي از صاحب‌نظران لرستانی در حوزه‌های اقتصادی در محل اتاق بازرگانی ايران تشکیل گردید.
در اين جلسه ضمن بررسي ساختار و ساز و کار فعالیت اين اتاق فكر، در خصوص چشم‌انداز، مأموریت و اهداف تشکیل این اتاق فکر به عنوان يك جمع غیرسیاسی و غیرانتفاعی بحث و تبادل‌نظر شد.
مأموریت اصلی شکل‌گیری این مجموعه، بهره‌گیری از توان فکری و اجرایی اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با استان لرستان به منظور تدوین نقشه جامع توسعه استان و تلاش براي ايجاد ساختار حقوقی لازم براى تعريف پروژه‌ها و تأمین سرمايه در جهت فعالیت‌های توسعه‌ای استان عنوان شد.
در اين نشست اعضای شرکت‌کننده پیشنهادات و راهكارهاى خود را جهت تبیین و تعیین اهداف کلان تشکیل اتاق فکر مطرح نموده و تصميمات لازم به عمل آمد.
مقرر شد کارگروه‌های تخصصى به صورت جداگانه، طرح‌ها، پيشنهادات و پروژه‌هاى اجرايي در حوزه‌های صنعت و معدن، کشاورزی، زیربنایی، گردشگری و ....ا تهيه و تدوين و جهت تصمیم‌گیری اعضاء ارائه نمایند تا در جلساتی که به صورت دوره‌ای پیش بینی شده است بررسی و تصميمات و اقدامات بعدي در راستاي اجرا اين طرح‌ها فراهم گردد.