عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تعداد نمایندگان هزینه سنگینی برای دولت خواهد داشت که این موضوع البته تنها این موضوع به نمایندگان بر نمی‌گردد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، محمد بیرانوندی در خصوص بازنگری در تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مطابق قانون اساسی هر 10 سال یکبار می توان 20 نماینده به تعداد نمایندگان افزوده شود که بعد از گذشت هر 10 سال، تلاش هایی انجام می شود ولی به دلایلی امر افزایش تعداد نمایندگان تاکنون محقق نشده است.
وی با بیان این که 10 سال پیش نیز این موضوع مطرح شد که تا 20 نماینده به تعداد نمایندگان افزوده شود، بیان کرد: در آن مقطع نیز این امر رای لازم را در مجلس کسب نکرد.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در حال حاضر نیز 2 رویکرد در بین نمایندگان وجود دارد، گفت: یک رویکرد این است که از آنجایی که 20 سال است به تعداد نمایندگان افزوده نشده و اکنون باید 40 نفر به تعداد 290 نماینده فعلی اضافه شود، در این صورت با توجه به این که حوزه‌های بیشتری را در بر خواهد گرفت، تعداد زیادی از نمایندگان با این طرح موافق هستند.
بیرانوندی افزود: رویکرد دیگر نیز این است که افزایش تعداد نمایندگان تعداد بیشتری از حوزه ها را در بر نگرفته و نباید رای بیاورد.
وی با بیان این که نظر شخصی من این است که حوزه‌ها بسیار گسترده هستند و نگاه ما هنوز از این جنس است که نماینده باید حضوری به قسمت های مختلف سرکشی کند، متذکر شد: تعداد نمایندگان حوزه‌های انتخبیه هر چقدر بیشتر باشد، بهتر است.
به گزارش خانه ملت؛ عضو کمیسیون آموزش با بیان این که هنوز نیم نگاهی نیز به این قضیه وجود دارد که شاید استانی شدن انتخابات مطرح شود و سرکشی از جنس فیزیکی و نشست رو در رو نباشد و این شیوه بهتر است، گفت: افزایش تعداد نمایندگان هزینه سنگینی برای دولت خواهد داشت که البته تنها این موضوع به نمایندگان بر نمی گردد بلکه سایر مسائل پیوسته به این موضوع سبب افزایش هزینه‌ها می‌شود.