نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌ها برای جذب گردشگر تاکید کرد.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌ها برای جذب گردشگر تاکید کرد.محمدرضا ملکشاهی‌راد در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه شاخص، میزان هر چیزی را مشخص کرده، اظهار کرد: شاخص امروز حوزه گردشگری، تعداد گردشگران داخلی و خارجی و میزان بازدیدهای انجام گرفته از اماکن است.
وی خاطرنشان کرد: زمانی می‌توان در مورد مثبت یا منفی بودن نتیجه کار در حوزه گردشگری صحبت کرد که به سوالاتی از قبیل اینکه آیا ثروتی از طریق این حوزه نصیب مردم لرستان شده و آیا اشتغالی در این راستا ایجاد شده، جواب منطقی داد.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی مزیت لرستان در بخش گردشگری را بالا دانست و بیان داشت: با توجه به اینکه هزینه ایجاد شغل در حوزه گردشگری بسیار پائین‌تر از حوزه صنعت بوده، لذا توجه به این بخش برای لرستان استراتژیک و راهبردی است.
ملکشاهی‌راد تصریح کرد: استان لرستان ظرفیت و امکانات بالایی در زمینه گردشگری داشته، چه از نظر مسائل تاریخی همانند پل‌ها و چه از نظر طبیعت و وجود آبشارها و رودخانه‌ها، بنابراین بایستی نهایت استفاده را از این مواهب خدادادی برد.
وی بر برداشتن قدم‌های مشهود و قانع‌کننده در حوزه گردشگری تاکید کرد و افزود: قدم‌هایی که در راستای گردشگری همچون فراهم کردن برخی زیرساخت‌ها توسط استانداران قبلی لرستان برداشته شده، قانع کننده نیست و قدم‌های قانع کننده و مشهودی باید برداشته شود.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از زیرساخت‌های موثر در جذب گردشگر، ایجاد هتل بوده و به همین منظور ضرورت دارد هتل صخره‌ای و هتل‌های دیگر در لرستان احداث شود، همچنین زمینه حضور گردشگران باید از طریق برقراری پروازها با برنامه پروازی بهتری فراهم شود.
ملکشاهی‌راد حضور گردشگر خارجی در لرستان را یک ضرورت عنوان و خاطرنشان کرد: زمینه حضور گردشگر داخلی را در استان باید فراهم کرد، می‌توان با ایجاد تورهای گردشگری بین‌المللی، زمینه حضور گردشگران خارجی را نیز فراهم کرد.
وی اظهار کرد: حداقل ظرفیت در حوزه گردشگری امروز استفاده می‌شود و لذا یکی از سیاست‌هایی که نمایندگان مردم در مجلس و استاندار لرستان بر آن تمرکز کرده، بحث گردشگری است.