در مراسمی با حضور مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ساختمان جدید پاسگاه پلیس‌راه خرم‌آباد - اندیمشک کلنگ زنی شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، در این مراسم که سمسار زاده معاون دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری، مهندس زندی فر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و سرهنگ چغلوند رئیس پلیس‌راه لرستان نیز حضور داشتند، طالبی مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ساخت ۵۰ پاسگاه پیش‌ساخته پلیس‌راه تا پایان سال جاری در سراسر کشور خبر داد و گفت احداث و بهسازی این تعداد پاسگاه در راستای اجرای سیاست‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای احداث و نگه‌داری ساختمان‌های پلیس‌راه است.
وی بابیان اینکه طرح نوین مقاوم‌سازی و شکیل سازی ۵۰ پاسگاه در دستور کار سازمان است، اظهار کرد: دو مورد از پاسگاه‌های یادشده در استان لرستان احداث می‌گردند که یک واحد آن در الیگودرز و واحد دیگر امروز در محل مقر پلیس‌راه خرم‌آباد- اندیمشک کلنگ زنی گردید.
مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به زمان بهره‌برداری از این پروژه گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌های مختلف در محل پاسگاه پلیس‌راه خرم‌آباد - اندیمشک تمام تلاش خود را خواهیم کرد که این پروژه تا قبل از پایان سال و حتی‌الامکان در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری برسد.
وی با اشاره به نقش مهم پلیس‌راه خرم‌آباد - اندیمشک به‌عنوان محور شریانی و استراتژیک بار و مسافر تصریح کرد: این پاسگاه نقش بسزایی در تأمین امنیت و خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی و عتبات عالیات خواهد داشت.
طالبی بهسازی پاسگاه‌های قدیمی را از ارکان و اولویت‌های ایمنی کشور دانست و گفت: با توجه به‌قرار داشتن پلیس‌راه خرم‌آباد- اندیمشک در ورودی شهر خرم‌آباد، در رابطه با زیباسازی محوطه و ساختمان این پاسگاه با مشاور رایزنی شده است.
وی از وجود ۶۴۰ راهدارخانه فعال در کشور خبر داد و افزود: علیرغم این‌که راهدارخانه‌ها در ایام مختلف سال محل استقرار نیروهای راهداری و در مواردی هلال‌احمر و پلیس‌راه هستند متأسفانه از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند که در این راستا طرح بهسازی و نوسازی راهدارخانه‌ها با استفاده از سازه‌های پیش‌ساخته در دست بررسی است و امیدواریم به‌زودی اجرای آن عملیاتی گردد.
در حاشیه این مراسم مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: ساختمان جدید پاسگاه پلیس‌راه خرم‌آباد- اندیمشک بنا به نقش مهم این پاسگاه در تأمین امنیت محور ورودی جنوب و جنوب شرق استان در اولویت کار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان قرارگرفته است.
وی اعتبار احداث هر پاسگاه پیش‌ساخته پلیس‌راه در استان را ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: همه تلاش خود را برای بهره‌برداری دو پاسگاه پیش‌ساخته الیگودرز و خرم‌آباد تا قبل از پایان سال جاری بکار خواهیم گرفت.
رئیس پلیس‌راه استان هم در این مراسم از تلاش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قدردانی کرد و گفت: با توجه به‌قرار گرفتن پاسگاه پلیس‌راه خرم‌آباد- اندیمشک در کری دور شمال - جنوب کشور، اهمیت بسزایی در امنیت مسافران و زائران راهیان نور و عتبات عالیات دارد‌.
مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و همراهان وی ضمن بازدید از پایانه بار خرم‌آباد، ساختمان مرکزی و ماشین‌آلات اداره کل، تلاش‌های مهندس زندی فر درزمینهٔ بازسازی و به‌روزرسانی ساختمان اداری و ماشین‌آلات استان را مورد تحسین قراردادند.

خبر: مصطفی باقری/ یافته