استاندار لرستان گفت: آسیب‌های اجتماعی یک موضوع مهم وهمسنگ اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، سید "موسی خادمی" در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: مقام معظم رهبری همان‌قدر که روی موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید دارند به بحث آسیب‌های اجتماعی نیز پرداخته‎اند به‌ طوری ‌که هر شش ماه یک ‌بار جلسه آن برگزار می‎شود.
وی بیان داشت: جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر جلساتی است که برای تصمیم‌گیری در آن دور یکدیگر جمع می‌شویم برای همین کمیته‌های استانی حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر در استان فعال و جدی گرفته شوند.
خادمی با بیان اینکه تصمیمات باید قبل از این جلسات صورت گیرد و کمیته‌هایی که عضو این ستاد هستند باید فعال‌تر از قبل عمل کنند، گفت: سازمان بهزیستی نیز باید نسبت به صدور مجوزها و راه‌اندازی بعضی از مراکز نگهداری اقدامات مورد نیاز را انجام دهد.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی یک موضوع مهم و همسنگ اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: مبالغ اعتباری از طریق وزارت کشور و وزارتخانه‌ها بین دستگاه‌های اجرایی توزیع می‌شود که به‌تبع ما نیز در استان این موضوع را پیگیری و نظارت می‌کنیم.
وی عنوان کرد: بر اساس آمار استان لرستان از نظر اعتیاد وضعیت خوبی ندارد و در حال قرار گرفتن در رده استان‌های مسئله‌دار است بنابراین باید گذر از مواد مخدر سنتی به صنعتی و عبور افراد سالخورده به جوانان و گذر از مردان به زنان را بررسی کنیم چراکه رصد کردن تحولات مهم است.
استاندار لرستان گفت: بر اساس مطالعات محلی باید مناطق آلوده شناسایی شود و در این راستا اگر برای قوانین موجود پیشنهادی وجود دارد می‎بایست ارائه دهیم تا اصلاح انجام شوند.
خادمی تصریح کرد: از کارهایی که در حوزه مواد مخدر انجام داده‌ایم نباید راضی باشیم و باید بدانیم گیر کار کجاست؛ در این راستا اگر قوانین و شیوه‌ها نیاز به اصلاح دارند برنامه‌های جدیدی تدوین شود.
به گزارش روابط عمومی استاندار لرستان، وی با تأکید بر اینکه نقاط آلوده استان باید شناسایی شوند، اظهار داشت: پس از شناسایی نقاط آلوده بر اساس زمان‌بندی در هر جلسه باید مشکل تعدادی از آن‌ها برطرف کنیم تا در پایان سال بدانیم مشکل چه تعداد از این مناطق را حل کرده‌ایم.