وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از انتخاب لرستان و 8 استان دیگر به عنوان استان‌های پایلوت توسعه مشاغل خانگی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "علی ربیعی" امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی و انعقاد قرارداد توسعه مشاغل خانگی در ۹ استان برای ۲۰ هزار نفر که در محل جهاد دانشگاهی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اهمیت اجرای صحیح و دقیق الگوی توسعه مشاغل خانگی و کنترل هرچه بیشتر بر اجرای کار در فاز اول ۹ استان، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و ایلام به عنوان استان‌های پایلوت توسعه مشاغل خانگی در نظر گرفته شدند.
وی افزود: در استان‌های یادشده اهداف تعیین شده در برنامه اشتغال فراگیر و میزان آمادگی این استان‌ها برای اجرای الگوی توسعه مشاغل خانگی موردتوجه قرارگرفته است. در این استان‌ها اولویت داریم و منعی برای ادامه آن در سایر استان‌ها وجود ندارد.
 ربیعی افزود: در سال جاری ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای این امر درنظرگرفته شد. از ابتدای دولت یازدهم تا پایان شهریور ۹۶، پنج و نیم هزار میلیارد تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید اختصاص داده است که ۸/۴ هزار میلیارد تومان آن برای اشتغال و ۳۷۹ هزار برای طرح‌ها و افراد در نظر گرفته شده است که وام ارزان‌قیمت بوده است. سالانه حدود ۵۰ هزار شغل با تثبیت یا تبدیل مشاغل غیررسمی به رسمی و شغل جدید در صندوق کارکرده‌ایم که اگر این فرایند تثبیت و تبدیل مشاغل غیررسمی به رسمی را به پایان ببریم همه وام‌ها به وام‌های اختصاص‌یافته به شغل جدید تبدیل می‌شوند.
وی ادامه داد: در سال ۹۶ نیز رقم ۵۳۰ میلیارد تومان به حدود ۳۵ هزار طرح و فرد تسهیلات اعطا شده است و این به‌اضافه وام‌هایی است که از بخش روستایی و از وام‌های صندوق توسعه به جهاد آورده می‌شود و وام‌های قرض‌الحسنه‌ای که در نظر گرفته‌شده و صندوق کارآفرینی امید به کمک این طرح می‌آید و امیدواریم بتوانیم الگوهای خوبی را دنبال کنیم.