رئیس منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم‌آباد از دستگیری متخلفین شکار غیرمجاز یک رأس گراز وحشی و کشف و ضبط 3 قبضه اسلحه از آن‌ها خبر داد.
به گزارش یافته،«علیرضا رحیمی» گفت: در پی گشت و کنترل یگان حفاظت محیط ‌زیست منطقه حفاظت شده سفید کوه در سطح حوزه استحفاظی یک گروه متخلف متشکل از سه نفر که اقدام به شکار غیر مجاز یک راس گراز وحشی نموده بودند، دستگیر و از آن‌ها دو قبضه اسلحه تکلول، یک قبضه اسلحه برنو و تعداد 77 عدد فشنگ کشف و ضبط گردید.
رحیمی افزود: با توجه به اینکه عمل ارتکابی متخلفین طبق بند ب ماده 11 قانون شکار و صید عمل افراد جرم محسوب می‌شود؛ لذا پس از اخذ جرائم زیست‌محیطی و بازجویی مقدماتی پرونده آن‌ها جهت سیر مراحل قضایی به دادگستری ارجاع گردید.
 رئیس منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد بیان داشت: وسایل شکار این متخلفین طبق ماده 14 قانون شکار و صید به صورت امانی تا پایان دادرسی زیر نظر این اداره نگهداری می‌شوند.

 


دستگیری سه گروه متخلف زنده گیری سهره طلایی در شهرستان دلفان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دلفان از دستگیری سه گروه متخلف زنده گیری سهره طلایی در این شهرستان خبر داد.
 قاسم دلفانی گفت: در پی گشت و کنترل در سطح حوزه استحفاظی، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دلفان موفق به دستگیری سه گروه متخلف زنده گیری غیرمجاز سهره طلایی شدند.
دلفانی بیان داشت: این سه گروه متخلف که با استفاده از ۳ رشته تور دامی زنده گیری پرنده و ۲ عدد قفس فلزی تله‌ای اقدام به زنده گیری تعداد ۷ قطعه سهره طلایی نموده بودند توسط نیروهای یگان حفاظت این شهرستان دستگیر شده و ادوات و وسایل آن‌ها که شامل ۳ رشته تور دامی پرنده گیری، ۲ عدد قفس زنده گیری پرنده، ۴ قفس فلزی نگهداری پرنده، ۵ عدد انبار جوجه و تعداد ۷ قطعه پرنده از نوع سهره طلایی کشف و ضبط گردید.
دلفانی افزود: پرونده این متخلفین پس از اخذ جرائم زیست‌محیطی و بازجویی مقدماتی جهت سیر مراحل قضایی به دادگستری شهرستان ارجاع گردید. رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دلفان گفت: پرنده‌های کشف‌شده از متخلفین به دلیل جلوگیری از اتلاف آن‌ها در همان محل صید شده، توسط محیط‌بانان رهاسازی شدند.
 
خبر: محمد نبی حسنوند