عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تأکید دارد که احزاب نسبت به عملکرد خود به مردم پاسخگو نیستند و خانه احزاب باید برای شناسنامه‌دار شدن این تشکل‌ها اقدام کند.
به گزارش یافته، سید "حمیدرضا کاظمی" در گفت‌‌و‌گو با خانه ملت، در خصوص عملکرد احزاب و تأثیرگذاری آن‌ها در مدیریت کشور اظهار داشت: متأسفانه احزاب نسبت به ارائه برنامه در جهت مدیریت کشور نقشی ندارند و حتی در قبال کاندیداهای انتخاباتی خود به مردم و اعضایشان پاسخگو نیستند.
نماینده مردم پل‌دختر در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه افتتاح دفاتر استانی احزاب برای تقویت احزاب کافی نیست، گفت: خانه احزاب به جای افتتاح دفاتر استانی به دنبال شناسنامه‌دار کردن احزاب باشد تا این تشکل‌ها عملکرد واقعی داشته باشند نه اینکه تنها در فصل انتخابات کرکره‌ها را بالا بزنند و بعد از انتخابات صدایی از آن‌ها شنیده نشود.
وی با بیان اینکه با ایجاد دفاتر استانی مشکل احزاب حل نمی‌شود، عنوان کرد: برای نهادینه کردن فعالیت حزبی در کشور باید تعریف درست و حقیقی از تحزب داشته باشیم و این با شناسنامه‌دار شدن احزاب و پاسخگو بودن در قبال مردم محقق می‌شود.
کاظمی تاکید کرد: برای شناسنامه‌دار شدن نیز باید اجازه حضور احزاب در عرصه‌های مختلف داده شود تا تأثیرگذاری لازم را داشته باشند.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر لازم است مردم بدانند که احزاب باید در مقابل آن‌ها پاسخگو باشند، اگر مردم خواهان پاسخگو احزاب باشند به طور طبیعی تشکل‌ها به این سمت حرکت خواهند کرد.