نائب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد از استیضاح شهردار مرکز استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، سیف‌الدین آشتیانی در گفتگو با همشهری  اظهار کرد: "یحیی عیدی بیرانوند" شهردار خرم‌آباد استیضاح می‌شود.
وی ادامه داد: در جلسه فوق‌العاده شورای شهر خرم‌آباد که روز شنبه هفته آینده ساعت 11 صبح برگزار می‌شود شهردار خرم‌آباد استیضاح می‌شود.

عیدی بیرانوند پنجمین شهردار در شورای چهارم
یحیی عیدی بیرانوند در ۱۸ دی‌ماه ۹۳ و در صد و دومین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد به عنوان تنها کاندیدای شهرداری خرم‌آباد به‌عنوان سرپرست شهرداری خرم‌آباد منصوب شده بود.

وی دارای مدرک کارشناسی است و عضو شوراي اسلامي شهر در دوره دوم بوده است.

 رییس مجمع مشورتی شوراهای استان لرستان در سال‌های ۱۳۸۰- ۱۳۸۲ و مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری خرم‌آباد در سال‌های ۱۳۸۹-۱۳۹۰ و مدیرعامل سازمان میدان‌ها و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری خرم‌آباد در سال ۱۳۹۰ تا سال ۹۳ از دیگر سوابق کاری عیدی بیرانوند است.

مسئولیت سرپرستی شهرداری خرم‌آباد را پیش از عیدی بیرانوند و تا تاریخ ۱۸ دی‌ماه ۹۳ سیاوش سپهوند بر عهده داشت و پیش از وی نیز محمد مهرابی به‌عنوان شهردار خرم‌آباد ایفای مسئولیت می‌کرد که در ۲۹ آبان ماه سال ۹۳ استیضاح شد و بارأی ۹ نفر از اعضای شورای شهر خرم‌آباد از مسئولیت کنار گذاشته شد.

صندلی شهرداری خرم‌آباد که در سال ۱۳۰۳ تأسیس‌شده در طول سال‌های گذشته همواره صندلی لرزانی بوده به‌طوری ‌که عمر مدیران شهری خرم‌آباد بسیار کوتاه بوده و همین امر برنامه‌ریزی در حوزه مدیریت شهری را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

كارنامه اعتماد شوراي چهارم خرم‌آباد به نفرات منتخب خود به عنوان شهردار :

 

شهردار يا سرپرست

مدت زمان

1

هرمز نصيري

3 ماه

2

يحيي عيدي‌بيرانوند

3 ماه

3

محمد مهرابي

9 ماه

4

سياوش سپهوند

3 ماه

5

يحيي عيدي‌بيرانوند

31 ماه