رییس ستاد فرمان حضرت امام (ره) گفت: مبلغ 700 میلیارد تومان در قالب 18 سر‌فصل به لرستان اختصاص یافت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، "محمد مخبر دزفولی" ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور نماینده ولی‌­فقیه و استاندار لرستان برگزار شد، اظهار داشت: نتیجه این تصمیمات در بحث اشتغال، تعداد 7 هزار فرصت شغلی است که 10 درصد  بیکار­های لرستان را شامل می شود.
وی با بیان این که با تحقق این کار، گام بسیار بزرگی برای اشتغال لرستان برداشته می‌شود، افزود: امیدواریم این کار به سرعت شکل بگیرد تا تعداد بیکارهای استان لرستان کاهش یابد.
رییس ستاد فرمان حضرت امام (ره) همچنین گفت: مبلغ 500 میلیارد ریال توسط بنیاد برکت در قالب مدل­های آفتاب و آسمان در لرستان هزینه خواهد شد.
مخبر با اشاره به این که طرح­های فرهنگی و عمرانی و ... شامل مدل آفتاب و آسمان می‌شود، خاطرنشان ساخت: تمامی این بند­ها در تفاهم نامه‌ای که با استاندار منعقد شده، درج شده است و مبلغ 100 میلیارد تومان اعتبار مشترک درنظر گرفته شد.
وی ادامه داد: دیگر بندهای این تفاهم نامه، ساخت تعداد 1000 مسکن برای محرمین است.
رییس ستاد فرمان حضرت امام (ره) اظهار داشت: بنا به پیشنهاد استاندار، یک مرکز باروری برای زوج­های نابرور که مستضعف هستند ساخته می­شود که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) 50 درصد هزینه تجهیز آن را متقبل شود.
مخبر با بیان این که رشد جمعیت در لرستان مناسب نیست، تصریح کرد: چنین تصوری نداشتم که رشد جمعیت لرستان کاهش پیدا کند، چون خانواده­های لرستانی معمولاً پر جمعیت بودند.
وی همچنین عنوان کرد: بنا به پیشنهاد نماینده ولی فقیه در لرستان، 110 خانه عالم و مسجد در لرستان ساخته می‌شود که در تفاهم نامه نیز قید شده است.
رییس ستاد فرمان حضرت امام (ره) همچنین در بحث کمک به موسسات دانش بنیان لرستان اظهار داشت: مرکز موسسه دانش بنیان، بنیاد برکت تا سقف 20 میلیارد تومان به شرکت­های دانش بنیان لرستان کمک می‌کند.
مخبر در بخشی از سخنانش با اشاره به این که در بحث سرمایه در گردش، مبلغ 50 میلیارد تومان به لرستان تخصیص می­دهیم، افزود: با پذیرش بخشی از بهره(سود) سرمایه توسط استانداری، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت انجام خواهد شد.
وی همچنین از پرداخت 5 میلیارد و 500 میلیون تومان وام قرض­الحسنه به محرومان لرستانی برای ایجاد اشتغال،جهیزیه، درمان و... خبر داد و گفت: برای هر شهرستان 100 وام 5 میلیون تومانی قرض الحسنه در نظر گرفته شده  که توسط فرماندارهای شهرستان­ها توزیع خواهد شد.
رییس ستاد فرمان حضرت امام (ره) همچنین با بیان این که 750 نفر از ایتام استان تحت حمایت ستاد فرمان امام(ره) هستند، افزود: قرار است این تعداد به 2 هزار نفر برسد و اولویت نیز با سادات یتیم است.
مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که یکی از مشکلات بیکاری نبود مهارت است، خاطر نشان ساخت: هیچ فردی در جامعه که مهارت داشته باشد، بیکار نیست! لذا برای تحقق این امر یکی از هنرستان­های بزرگ استان را تجهیز خواهیم کرد که مهارت­افزایی صورت گیرد.
وی افزود: اگر تجهیز این هنرستان جواب مطلوب داد، آن را توسعه می­دهیم و تعداد دیگری را نیز تجهیز خواهیم کرد.
رییس ستاد فرمان حضرت امام (ره) با تاکید بر این که لرستان در بحث  صنایع دستی دارای ظرفیت های مناسبی است، افزود: ایران به لحاظ تولید در دنیا رتبه هشتم و به لحاظ تنوع، رتبه نخست را دارد.
مخبر تصریح کرد: معاملات بازار صنایع دستی در دنیا حدود میلیارد 30 میلیارد دلار است که کشور ایران با این رتبه، 500 میلیون دلارش را به خود اختصاص داده است.
وی تاکید کرد: لرستان در بحث صنایع دستی می­تواند از این ظرفیت استفاده کند و سرمایه وارد استان نماید.
رییس ستاد فرمان حضرت امام (ره) همچنین از ایجاد یک مرکز درمان بستر در شهرستان رومشکان خبر داد.

 خبر و عکس: مصطفی باقری/ یافته