معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌آهن خرم‌آباد- دورود ۱۴ کیلومتر تونل دارد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، " خیراله خادمی" در جلسه بررسي طرح‌هاي عمراني استان اظهار کرد: در لرستان به خاطر قرارگیری استان در مرکزیت توزیع ترافیک باری، شبکه‌های راهی در حال ارتقاء هستند و تنها استانی هست که دو شبکه ریلی در آن فعال است.
وی اضافه کرد: راه‌آهن خرم‌آباد- دورود ۱۴ کیلومتر تونل دارد که چهار کیلومتر از آن پل‌های خاص است و برآورد ریالی آن 1000 میلیارد تومان است و برای اتصال آن به سمت جنوب به 2000 میلیارد تومان نیاز دارد.
این مسئول اضافه کرد: تخصیص اعتبار به این پروژه سیکل قانونی دارد و مربوط به سال ۹۱ است که باید طبق قانون عمل کرد.
خادمی ادامه داد: مطالعات این راه‌آهن در مسیر خرم‌آباد به اندیمشک در حال بررسی است که نقاط ضعف و قوتی دارد و تصمیم‌گیری فنی، مدیریتی و اجتماعی می‌خواهد.
 معاون وزير راه و شهرسازي اضافه کرد: فاز یک مطالعات آن در حال انجام است و این پروژه یک شبکه ریلی است. بلندترین تونل‌های ریلی کشور در این راه‌آهن است.
وی با بیان اینکه این پروژه فعال است و مشکل مالی ندارد، افزود: قطعه ساخته نشده آزادراه جنوب به شمال از سال ۹۳ فعال شد و ۴۲ میلیون مترمکعب آن عملیات خاک‌برداری بوده و 7 کیلومتر و نیم تونل دارد.
خادمی خاطرنشان کرد: اگر این دو پروژه انجام شوند شبکه حمل‌و‌نقل استان تغییر اساسی می‌کند.
 معاون وزير راه و شهرسازي گفت: مشکل اساسی کمربند دورود بحث تملک است و ۱۵ میلیارد تومان ارزیابی مالی این پروژه است. ده درصد اعتبارات کل کشور برای تملک اراضی به این پروژه اختصاص یافت.
وی اضافه کرد: کل اعتبار کشور برای تملک اراضی ۳۰ میلیارد تومان بود.
خادمی یادآور شد: تمام سهم آورده دولت امسال به آزادراه خرم‌آباد به اراک اختصاص داده می‌شود.
این مسئول همچنین گفت: جاده توره به بروجرد برای استان مشکل به وجود آورده که نیاز است بررسی شود.