رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان در جلسه‌ی این شورا با تأکید بر اینکه توسعه، هزینه دارد اظهار داشت: باید هزینه‌ی توسعه را بپردازیم و اگر این کار را نکنیم، همیشه درجا خواهیم زد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "هوشنگ بازوند" با اشاره به موانع و مشکلات پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان گفت: مادامی که این موانع را برطرف نکنیم، نمی‌توانیم به رقابت بپردازیم.
وی با تأکید بر اینکه بخش اعظم این موانع مربوط به خود فعالان اقتصادی است، تصریح کرد: متأسفانه بخش خصوصی لرستان توجه جدی با مذاکره و لابی‌گری ندارد.
استاندار لرستان گفت: توسعه، هزینه می‌خواهد و همه باید این هزینه را پرداخت کنیم و اگر این کار را نکنیم، همیشه درجا خواهیم زد.
وی با اشاره به وضعیت پیش آمده در مورد کشور قطر و فرصت ایجاد شده تصریح کرد: بازار قطر فرصت خوبی است، اما نباید ورود ما به این بازار توأم با ریسک باشد.
بازوند با بیان اینکه بازار قطر بازار سختی است، بیان داشت: قبل از هر چیز لازم است موانع پیش روی صادرات استان را برطرف نماییم.
وی بیان کرد: متأسفانه ما هنوز نتوانسته‌ایم از بازار عراق که به ما نزدیک‌تر است، آن‌طور که باید و شاید استفاده کنیم؛ این در حالی است که رابطه‌ی سیاسی کشور ما به مراتب از کشور ترکیه که سهم قابل‌توجهی از این بازار دارد، با عراق بهتر است.
رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان گفت: در بخش دولتی هم البته ما آن‌چنان که باید، فرایند صادرات را تسهیل نکرده‌ایم.
وی افزود: اگر بخواهیم رویکرد مناسب‌تری به امر صادرات استان داشته باشیم، باید به سمت ایجاد هلدینگ‌های صادراتی برویم و از طریق این هلدینگ‌ها موانع و مشکلات این حوزه را برطرف نماییم.
بازوند به حجم 86 میلیون دلاری صادرات استان در سال 92 اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه تا پایان سال 95 این رقم به 235 میلیون دلار رسیده که البته هنوز به هیچ عنوان کافی نیست و باید برای افزایش قابل توجه آن، پیگیر برطرف نمودن مشکلات و موانع پیش روی صادرات باشیم.
وی بیان داشت: باید به سمتی برویم که مدیران دولتی بتوانند بدون هراس از انگ‌ها، با مدیران بخش خصوصی تعامل داشته باشند و مسائل و مشکلاتشان را برطرف نمایند.