رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان از راه اندازی و گشایش مرکز توسعه‌ی رقابت‌پذیری کسب و کار در اتاق استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "حسین سلاح‌ورزی" با اشاره به راه‌اندازی و گشایش مرکز توسعه‌ی رقابت‌پذیری کسب و کار در اتاق لرستان گفت: این اتفاق برای اولین بار است که در لرستان رخ می‌دهد و بناست در آن ارزیابی رقابت‌پذیری در سطح بنگاه‌های کسب و کار و همچنین اندازه‌گیری و پایش شاخص‌های مختلف صورت گیرد.
سلاح‌ورزی با بیان اینکه امیدواریم افتتاح این مرکز به افزایش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری در لرستان کمک نماید، اظهار داشت: خوشبختانه بر اساس آخرین گزارش منتشر شده در زمینه‌ی شاخص‌های فضای کسب و کار، جایگاه استان لرستان بهبود قابل توجهی داشته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم ارائه‌ی طرح تسریع توسعه‌ی استان لرستان اشاره کرد و بیان داشت: باید بر اساس یک جمع‌بندی و همراهی و همفکری و هم‌افزایی بتوانیم با چند استان دیگر مطالبات‌مان را به صورت مشترک دنبال کنیم.
سلاح‌ورزی به وضعیت استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: مسئولان این استان با ارائه‌ی طرحی از مقام معظم رهبری خواسته‌اند نگاه ویژه‌ای به این استان شود تا با کمک آن بتوانند توسعه‌نیافتگی این استان را جبران نمایند و بر اساس آن توانسته‌اند تسهیلات ویژه‌ای دریافت نمایند.
نایب‌رییس اتاق ایران بیان داشت: ما هم می‌توانیم با همراه ساختن چند استان دیگر که وضعیتی مشابه وضعیت لرستان دارند، مطالبات‌مان را به صورت مشترک و بر اساس یک طرح کارشناسی‌شده دنبال نماییم.
حسین سلاح‌ورزی عنوان داشت: در حوزه‌ی گردشگری هم چند استان با محوریت اصفهان توانسته‌اند با ایجاد مثلث گردشگری، ظرفیت و منافع مشترکی را تعریف نمایند که دستاوردهای خوبی داشته است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان خاطرنشان ساخت: ما هم می‌توانیم با همراهی استان‌هایی چون همدان، خوزستان و کرمانشاه نسبت به احیاء مسیر شاهی اقدام نماییم و منافع مشترکی را بر اساس ظرفیت‌های گوناگون این استان‌ها در حوزه‌ی گردشگری دنبال نماییم.
سلاح‌ورزی همچنین در این جلسه با اشاره به بدهی‌های انباشته‌شده‌ی واحدهای تولیدی اظهار داشت: بسیاری از واحدهای تولیدی در سال‌های گذشته متاسفانه به دلیل مشکلاتی که خارج از حیطه‌ی اختیار خودشان بوده است، در تله‌ی بدهی‌های بانکی افتاده‌اند که علی‌رغم بهبود نسبی کسب و کارشان نتوانسته‌اند از تله‌ی بدهی‌های انباشته‌شده‌ی گذشته خارج شوند که ضرری است برای آن‌ها هم فکری اساسی شود.