مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: دومین همایش فرهنگ و ادبیات بومی لرستان 31 فروردین‌ماه در خرم‌آباد برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "خدا نظر دریکوند" اظهار داشت: دومین همایش فرهنگ و ادبیات بومی لرستان با هدف بستر سازی برای تبادل افکار و اندیشه ورزی در زمینه فرهنگ و ادبیات بومی، آسیب‌شناسی فرهنگ و ادبیات بومی و حفظ و گسترش آثار ارزشمند مؤلفان و محققان روز پنجشنبه 31 فروردین‌ماه در سالن همایش‌های دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی شهرستان خرم‌آباد برگزار خواهد شد
وی با اعلام این خبر افزود: این همایش با سخنرانی دکتر قنواتی عضو شورای علمی دانشنامه فرهنگ مردم در مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی و با حضور دکتر کمالی نهاد مسئول دبیرخانه راهبری شورای ادبیات فارسی وزارت آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود.
دریکوند خاطرنشان کرد: 20 مقاله از دبیران ادبیات فارسی استان در این همایش پذیرفته شده است که 2 مقاله به صورت سخنرانی در همایش ارائه می‌شود.
وی در ادامه از ایرج کاظمی مؤلف، محقق و پژوهشگر لرستانی و مختار فیلی پژوهشگر ادبیات بومی از استان ایلام به‌عنوان دیگر سخنرانان همایش نام برد.
دریکوند به ضرورت نگهداری از زبان و ادبیات بومی در جهت غنای فرهنگی و وحدت ملی و ترویج زبان بومی در بین دانش آموزان اشاره کرد و افزود: ادبیات بومی به عنوان یک عنصر مهم در انتقال مفاهیم و معرفی فرهنگ یک منطقه نقش بسیار مهمی دارد؛ لذا فرهنگ‎ها وام‎دار ادبیات هستند و ادبیات بخش بزرگی از فرهنگ یک ملت را تشکیل می‌دهد.
وی در پایان تصریح کرد: بسیاری از آئین و رسوم کهن از مجرای ادبیات از پیشینیان به نسل‎های بعدی منتقل شده است و ضرورت دارد تا با مطالعه ادبیات بومی لرستان از این سرمایه و گنجینه ادبی محافظت کرد.