دیروز بیش از 12 هزار گردشگر از مجموعه تاریخی قلعه فلک‌الافلاک و موزه‌های باستان‌شناسی و مردم‌شناسی آن بازدید کردند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، غلامرضا سلیمانی با اعلام این خبر گفت: در تعطیلات نوروز امسال این آمار برای دومین بار تکرار می‌شود.
وی افزود: این آمار نسبت به سال گذشته در همین تاریخ 2 برابر رشد داشته به گونه‌ای که سال گذشته در همین تاریخ قلعه فلک‌الافلاک میزبان 6600 نفر بوده و امسال این آمار تقریباً 2 برابر شده است. 
 
آمار مهمانان نوروزی آموزش‌وپرورش لرستان به 73 هزار و 644 نفر رسید
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به پذیرش و اسکان 73 هزار و 644 مهمان نوروزی در مراکز اسکان آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر در 9 روز اول سال جدید میزبان 20 هزار و 482 خانوار بوده است.
خدانظر دریکوند آمار اختصاصی روز نهم فروردین را 6 هزار و 597 نفر در قالب یک هزار و 824 خانوار اعلام کرد و افزود: با توجه به ضریب ماندگاری مهمانان نوروزی در مراکز اسکان عملکرد آموزش و پرورش در حوزه اسکان مهمانان نوروزی تاکنون 191 هزار و 526 نفر روز بوده است.
وی ضریب ماندگاری مهمانان نوروزی را 2.6 اعلام کرد و گفت: با توجه به رویکرد استاندار محترم لرستان در خصوص تبدیل استان به عنوان مقصد گردشگران تلاش می‌شود تا این ضریب سیر صعودی داشته باشد.
ولی حمایت و تقویت دستگاه‌های متولی اسکان را عاملی مهم در تحقق این هدف برشمرد و گفت: آموزش‌وپرورش با استفاده از ظرفیت‌های درون‌سازمانی به ارائه خدمات می‌پردازد و ضرورت دارد تا از محل اعتبارات ستاد اجرایی خدمات سفر استان هم اعتباراتی برای تجهیز و ارتقای امکانات در نظر گرفته شود.