امروز مقابل فرمانداری خرم‌آباد مملو از کارگران مختلف با لباس‌های رنگارنگ کارگری بود.
ابتدا تصور می‌شد که کارگران یک اجتماع کارگری همانند تجمعات متعدد سال 95 برگزار کرده‌اند؛ اما مشخص شد که این یک تجمع اعتراض‌آمیز نیست، بلکه کارگران خرم‌آبادی برای مشایعت یک کاندیدا به ستاد انتخابات مراجعه کرده‌اند. این کارگران که با لباس کار گردهم آمده بودند، همراهان فرامرز شیراوند رییس کانون کارفرمایان انجمن‌های صنفی شرکت‌های خدماتی و پشتیبانی استان لرستان و کاندیدای موردحمایت خانه کارگر بودند. در این تجمع علاوه بر کارگران، تعدادی از اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر، اعضای هیأت مدیره کانون کارفرمایان انجمن‌های صنفی کارگران، پیمانکاران شرکت‌های خدماتی و تعدادی از اعضای کانون بازنشستگان کارگران هم حضور داشتند.
مهندس شیراوند که در اقدامی جالب توجه، با لباس کار برای ثبت‌نام به فرمانداری آمده بود، پس از خروج از ستاد انتخابات شهر خرم‌آباد در جمع خبرنگاران گفت: کارگر در دین مبین اسلام یک شغل متعالی است و معصومین (ع) ما هم خود کارگر بوده‌اند، اما امروز در جامعه‌ی ما شأن کارگر آن‌گونه که شایسته است رعایت نمی‌شود.
وی که دارای دانشنامه مهندسی مدیریت دانش از دانشگاه مونیخ آلمان است ادامه داد: چرخ اقتصاد کشور بر دوش کارگران می‌چرخد ولی به خاطر سیاست‌های نادرست، امروزه چرخ زندگی خودِ کارگران به‌خوبی نمی‌چرخد. من آمده‌ام تا صدای کارگران مظلوم در مدیریت شهری خرم‌آباد باشم.
شیراوند که چند بار کارفرمای نمونه حامی کارگر شناخته‌شده و عضو هیات اجرایی خانه‌ی کارگر لرستان است با اشاره به شعار امسال گفت: حقیقتاً راه برون‌رفت از مشکلات عدیده‌ی اقتصادی فعلی، تبعیت از رهنمون‌های حکیمانه‌ی رهبر معظم انقلاب است که چندین سال است بر اقتصاد مقاومتی تأکید می‌کند و امسال هم بر اشتغال و تولید در کنار اقتصاد مقاومتی تأکید فرمودند. وی افزود: رسیدن به اهداف متعالی اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و اشتغال مولد تنها با تقویت جامعه‌ی کارگری و حمایت از حقوق آن‌ها میسر می‌شود.
این کارشناس ارشد عمران و عضو سازمان نظام‌مهندسی ساختمان با اشاره به اهمیت مجلس شهری و نقش آن در تصویب قوانین راهگشا گفت: اگر در ادوار گذشته‌ی شورا تصمیمات درست و آینده‌نگرانه‌ای برای اقتصاد این شهر اتخاذ می‌شد، امروز نیاز به گدایی قیر برای لکه‌گیری خیابان‌های اصلی شهر نبود و یا برای تأمین هزینه‌های جاری مجبور به حراج سرمایه‌های شهر نبودیم.
شیراوند در پایان با تاکید بر این نکته که دفاع از حقوق کارگران و مشارکت در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی از مهم‌ترین انگیزه‌های ثبت‌نامش در انتخابات است، گفت: کارگران پایه‌های اقتصاد این شهرند اما حقیقتاً در شهر ما کارگر مظلوم است.
 
تعداد داوطلبان در خرم‌آباد به 145 نفر رسید
شایان ذکر است برابر آمار اعلام شده توسط فرمانداری خرم‌آباد و تا پایان روز چهارم فروردین‌ماه در مجموع تعداد 186 نفر برای حضور در پنجمین دوره‌ی شوراهای اسلامی شهر و روستا خرم‌آباد ثبت‌نام کرده‌اند. 

تعداد داوطلبین ثبت‌نام‌شده‌ی شهری:
خرم‌آباد 145 نفر، بیرانشهر 15 نفر، زاغه 16 نفر، سپیددشت 10 نفر

تعداد داوطلبین ثبت‌نام‌شده‌ی روستایی در مجموع 667 نفر به شرح زیر:
مرکزی 392 نفر، بیرانوند 57 نفر، زاغه 168 نفر، پاپی 50 نفر

همچنین تا ساعت 10 صبح امروز، تعداد 4 هزار و 134 نفر برای رقابت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با مراجعه به فرمانداری‌ها و بخشداری‌های لرستان داوطلب شده‌اند.
زمان ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستا تا ششم فروردین‌ماه است.