متأسفانه توهین و تمسخر قوم بزرگ و اصیل لر به رویه‌ای عادی توسط برخی هنرمند نماها و مجریان مبدل شده است.
در آخرین اقدام شهریاری از مجریان صدا و سیمای در جمعی با تعریف کردن لطیفه‌ای قوم لر را به تمسخر گرفت.
کسی که پیش از این به‌واسطه ابتذال و بی‌فرهنگی ممنوع‌التصویر شده اما به نظر می‌رسد به‌واسطه پادرمیانی‌های ناصواب به صحنه آمده و امروز با تمسخر اقوام پا را از خطوط قرمز فراتر نهاده است.
هنرمند نماهایی که بدون آگاهی از اصالت و هویت اقوام در قالب طنز و لودگی آن‌ها را به تمسخر می‌گیرند و پس از اعتراضات با یک عذرخواهی ماجرا خاتمه می‌یابد و بازهم روز از نو و لودگی و تمسخر از نو ...
به‌راستی چرا؟! آیا این مجریان لوده و هتاک نمی‌دانند که اصالت و هویت ایرانی قوم بزرگ لر چنان ریشه‌ای عمیق در این خاک دارد که با گفته‌های سخیف آن‌ها ذره‌ای دچار خدشه نمی‌شود و یا واقعاً می‌دانند و برای اثبات خود با نگاهی آلوده به بغض و حسادت به بخش اعظمی از ساکنان این سرزمین توهین می‌کنند؟!
امروزه یکی از ترفندهای دشمنان این آب‌وخاک ایجاد اختلاف بین اقوام است و متأسفانه برخی تریبون داران با سخنان نسنجیده خود و البته ناآگاهانه پیاده‌نظام بی‌مزد و مواجب آن‌ها شده‌اند.
قوم بزرگ لر در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نقشی غیرقابل‌انکار داشته و در نزدیک به چهار دهه از عمر انقلاب همواره پیشگام حضور درصحنه‌ها و پشتیبان راستین و صادق نظام و ولایت‌فقیه بوده و در راستای تعامل و احترام به تمام اقوام زندگی مسالمت‌آمیز از هیچ کوششی دریغ نکرده و خوشبختانه این احترام همواره دوسویه بوده است و اقدام یک هنرمند نمای معلوم‌الحال باسابقه ابتذال را نمی‌توان ملاک قرار داد و اهمیت قائل شد اما آقایی که نقاب دلقک‌ها را بر چهره می‌زنی و برای خنداندن جمع معدودی یک قوم بزرگ و اصیل را می‌رنجانی.
آیا از بزرگی بزرگان این قوم از گذشته تا به امروز هیچ می‌دانی؟!
گذشته‌ها با افتخار بماند، تنها از امروز یک سند از ایثار و شجاعت این قوم برایت می‌آورم، سند هویت قوم لر شجاعت و دلاوری آن‌ها در دفاع از این سرزمین است تا امروز امنیتی حاصل شود و امثال شما فرصتی پیدا نمایید و هنر خود را به رخ بکشید کی ای‌کاش می‌توانستی از این فرصت به‌درستی بهره ببری.
آری سند غیرقابل انکار بزرگی و شجاعت و ایثار قوم لر سخن ارزشمند و به یاد ماندنی مقام معظم رهبری است که فرمود رزم فرزندان لر قبل از آنکه شنیدنی باشد دیدنی است.
 اما سخنی با نمایندگان قوم بزرگ لر در مجلس!
قوم لر همواره پایبند قانون و دلباخته نظام بوده و به جهت بستن راه‌های سوءاستفاده بدخواهان نظام در مقابل اقدامات و سخنان تفرقه‌افکنانه و آلوده به توهین و هتاکی سکوت کرده‌اند، اما بر نمایندگان مجلس واجب است که از هتاکان شکایت نموده دستگاه محترم قضایی نیز ضمن برخورد با این ‌گونه افراد ریشه اختلاف‌افکنی و توهین به تمام اقوام را بخشکاند.

عباس شاه‌علی