رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: در جریان اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری علاوه بر برگزاری علنی جلسات دادگاه مفسدان اقتصادی به رسانه‌‌ها اجازه اعلام نام کامل مفسدان و حضور در جلسات داده می‌شود.
http://yaftenews.ir/images/94/94-5/malekshahi.JPGبه گزارش پایگاه خبری یافته، "الهیار ملکشاهی" در گفت‌وگو با خانه‌ملت در توضیح گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مبنی بر طرح الحاق یک تبصره به ماده (353) قانون آیین دادرسی کیفری در خصوص اجرای علنی دادرسی درباره جرائم اقتصادی، گفت: در حال حاضر اگر هم جلسات دادگاه و دادرسی مفسدان اقتصادی به صورت علنی برگزار شود، رسانه‌ها اجازه انتشار جلسات را ندارند.
نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر اجازه نداشتن انتشار اخبار جلسات علنی دادگاه، اسامی متهمان نیز به صورت مخفف اعلام می‌شود اما در طرح مذکور جلسات دادگاه علنی و انتشار اخبار آن با ذکر نام کامل متهمان بلامانع می‌شود، البته برای این موضوع حداقلی برای رقم تخلف در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در این طرح تاکید شده که تنها جلسات مفسدان اقتصادی که فساد آن‌ها از یک مبلغ مشخصی بالاتر است به صورت علنی برگزار شود، در واقع این طرح درباره انتشار جریان دادرسی است به این صورت که رسانه‌ها هم اجازه حضور در جلسات را خواهند داشت و هم موضوع جلسه را به شکل کامل اعلام کنند.
ملکشاهی با بیان اینکه ‌هم اکنون رسانه‌ها اجازه ندارند قبل از صدور حکم قطعی مفسدان اقتصادی نام متهم را به صورت کامل اعلام‌ کنند، گفت: محدودیت‌هایی برای انتشار اخبار دادگاه مفسدان اقتصادی وجود دارد اما برگزاری علنی جلسات دادگاه مفسدان اقتصادی و اعلام نام کامل مفسدان سبب شفاف‌سازی می‌شود.
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در طرح مذکور هدف تقویت نظارت عمومی و مردمی است، نظارتی که به موجب آن علاوه بر شفاف سازی، در افزایش دقت رسیدگی به پرونده و سرعت جریان دادرسی تغییر و تحول ایجاد شود.