مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: 347 نفر در سوانح رانندگی درون و برون‌شهری استان در 9 ماهه امسال جان خود را از دست دادند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "حمیدرضا نظیفی" افزود: 276 نفر از جان‌باختگان سوانح رانندگی لرستان طی مدت مذکور مرد و 71 نفر نیز زن بوده‌اند.
وی اضافه کرد: 258 نفر در جاده‌های برون‌شهری، 54 نفر در درون‌شهری،35 نفر در معابر خاکی و روستایی جان باختند.
مدیرکل پزشکی قانونی لرستان از افزایش یک‌درصدی شمار متوفیان سوانح رانندگی در مدت یادشده امسال خبر داد و گفت: در مدت مشابه سال گذشته نیز 343 شهروند شامل 76 زن و 267 مرد در سوانح رانندگی فوت کردند.
نظیفی بیان کرد: تحلیل داده‌های آماری گویای کاهش 5 درصدی متوفیان سوانح برون‌شهری، افزایش 14 درصدی در درون‌شهری و افزایش 45 درصدی متوفیان سوانح رانندگی در مسیرهای فرعی شامل خاکی و روستایی است.
مدیرکل پزشکی قانونی لرستان اظهار کرد: هفت هزار و 73 نفر در سوانح رانندگی لرستان مجروح شدند که ازنظر جنسیت یک هزار و 656 نفر از آن‌ها مرد و پنج هزار و 417 نفر زن هستند.
وی از افزایش 11 درصدی شمار مجروحان سوانح رانندگی خبر داد و گفت: 6 هزار و 341 نفر در مدت مشابه سال گذشته در سوانح رانندگی درون و برون‌شهری استان مجروح شدند.
قابل ذکر است؛ استان لرستان کریدور ارتباطی استان‌های غربی به مرکز کشور و همچنین به سمت جنوب بوده و بیشترین میزان تردد از مسیرهای این استان صورت می‌گیرد.
نکته عجیب این که میزان تلفات جاده ای لرستان ظرف 9 اخیر به اندازه 3 هواپیما بوده است اما به دلیل پراکنده بودن این سوانح و مرگ و میرها در طول سال، کسی به لمق فاجعه توجه ندارد؛ لذا می طلبد مسئولان برای این معضد چاره ای آنی بیاندیشند.