نماينده مردم خرم‌آباد از پيشنهاد مطرح شده براي واگذاري اراضي باغ فيض خرم‌آباد به شدت انتقاد كرد.
به گزارش پايگاه خبري يافته، دكتر "اكبر فريد" خطاب به كساني كه قصد فروش اراضي باغ فيض را داشتند با بيان اين كه نبايد چوب حراج به مال مردم خرم‌آباد زد، اظهار داشت: حراج اراضي باغ فیض عاقبت بدي دارد كه ممكن است ظرف 10 يا حتي 100 سال آينده، نتايج آن بروز كند.
وي با اشاره به اين كه باغ فیض را با درختان انارش می‌شناسم و آن‌ها را در زمان كودكي به یاد دارم كه اطرافش همه درخت و داخل آن انارستان بود، افزود: دوره‌ای اين قسمت را تبدیل به ساختمان کردند و الان هم مجدداً می‌خواهند آن را تبدیل به ساختمان کنند يا طرح‌هاي ديگر نمايند!
وي افزود: مرحوم ساکی (شهردار فقيد اسبق خرم‌آباد) قبل از انقلاب طرحی را به عنوان کازینوی بین‌المللی داشت که با اجراي آن، محدوده باغ فیض شامل منزل آیت‌الله کمالوند و میدان استانداری تبدیل به یک مرکز مهم گردشگری می‌شد.
نماينده مردم خرم‌آباد در چهارمين دوره مجلس شوراي اسلامي با انتقاد شديد از واگذاري بيمارستان شهداي عشاير خرم‌آباد توسط نمايندگان دولت خاطرنشان ساخت: با اين كار به بیمارستان عشایر نيز چوب حراج زدند و بهترین مرکز درماني شهر را كه موقعيت مناسبي براي خدمات به مردم دارد را از بين بردند.
دکتر فرید با تاكيد بر اين كه ضرر چنين تصميمي را ما مردم خرم‌آباد متحمل مي‌شويم، اظهار كرد: بیمارستان عشایر یک مرکز ترامتالوژی خیلی پیشرفته بود كه سال‌ها در مرکز شهر قرار داشت و حتي اگر شهروندي دچار ناراحتي يا بیماري مي‌شد، مي‌توانست به راحتي و به سرعت به آن‌جا مراجعه کند.
رئيس اسبق دانشگاه علوم پزشكي لرستان بيان كرد: براي این مرکز هم در بحث علمی، هم اخلاقی و هم مردمی هزینه بسياري شده است كه الان به صورت یك مرکز آموزشی پيشرفته به اسم شهدای عشایر آمده است.
وي گفت: اكنون چند نفر كه هيچ اطلاعي از پيشنه اين مركز و نيز اهميت وجود آن در مركز شهر ندارند، به عنوان تصمیم‌گیرنده پيدا شده و چوب حراج به این مرکز زده و به آینده مردم خرم‌آباد فکر نمی‌کنند که آیا پیرزني که در سبزه‌میدان پايش می‌لغزد، اين توانايي را از لحاظ جسماني و مالي دارد كه برای درمان به کمالوند برود؟ (مكان بيمارستان جديد جاي‌گزين بيمارستان عشاير در كمالوند است)
اين پزشك خرم‌آبادي در ادامه با اشاره به انتقال ساختمان استانداري از مركز شهر به نقطه‌اي بسيار دور از دسترس مردم، خاطرنشان كرد: اگر شهروندي در محله زید ابن علی (ع) نیاز به شکایت یا کار اداری پيدا كند چطور می‌خواهد به محل جديد استانداری در بام خرم‌آباد مراجعه کند؟
فريد افزود: مردم پولدار و ثروتمند و ماشین‌دار اكثراً نیازی براي مراجعه استانداری ندارند و اكثر مراجعين آن‌جا از قشر متوسط و ضعيف هستند كه با اين تصميم جفاي ديگري در حق آنان صورت گرفته است.
وي با انتقاد از فروش ساختمان قديمي استانداري لرستان كه بيش از 8 دهه در مركز شهر خرم‌آباد قرار داشت، گفت: با فروش ساختمان استانداري به علوم پزشكي، بدون توجه به بار ترافيكي ايجاد شده كه برنامه‌اي نيز براي حل مشكل آن صورت نگرفته، عملاً مركز شهر را فلج كرده و عصرها با خیل عظیم بیماران و خودروها در مركز مواجه خواهيم شد.
نماينده اسبق مردم خرم‌آباد در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: آیا مسئولان علوم پزشكي لرستان به جاي صرف هزينه‌ سنگين 48 ميليارد توماني براي خريد و مرمت ساختمان استانداري نمی‌توانستند اين پول را صرف توسعه همین بیمارستان عشایر يا بیمارستان شهید رحیمی نمايند؟
فريد تصريح كرد: تبديل ساختمان استانداری به مرکز درمانی يا تغيير كاربري بیمارستان عشایر به بازارچه و مجتمع تجاري عوارض ناخوشايندي براي شهر خرم‌آباد در پي خواهد داشت.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به طرح اجراي زيرگذر بهارستان كه شهرداري خرم‌آباد به خاطر اجراي اجباري آن در تنگنا قرار گرفته است، گفت: اين بلوار 110 متر عرض دارد و آن دورانی که من نماينده مجلس بودم به آقای ماسوری گفتم عرض خیابان را 150 متر در نظر بگیرد با 5 لاین و 6 لاین كه با وجود عرض زياد و خوب، اما باز هم اكنون قصد تعريض و ايجاد زيرگذر در آن‌جا مطرح شده است!
فريد با بيان اين كه این طرح‌ها باید با تفکر و مطالعه كامل انجام شود، خاطرنشان ساخت: آیا انسانیت اجازه می‌دهد من بیام مال مردم (اراضي باغ فيض يا ديگر زمين‌هاي شهرداري) را بفروشم تا هزينه‌هاي انجام زيرگذر در نقطه‌اي كه ترافيك سنگين ندارد تأمين شود؟
وي با طرح اين سؤال كه هدف از خريد اراضي باغ فيض و تخريب ساختمان‌هاي آن‌جا چه بوده است؟ افزود: اصلاً شهرداري چرا باغ فیض را خریداری کرد؟ مگر آن‌جا اول ساختمان نبود كه تخريب شد و حالا دوباره پيشنهاد فروش اراضي براي ساخت و ساز توسط سرمايه‌گذار مطرح شده است؟
نماينده اسبق مردم خرم‌آباد در مجلس شوراي اسلامي خطاب به مسوولان استان گفت: اگر واقعاً مردم را دوست دارید و می‌خواهید خرم‌آباد پیشرفت کند، طرح‌ها را با تفکر و مطالعه انجام دهيد و ببينيد اصلاً تجربه احداث زيرگذر در اين شهر جواب مي‌دهد؟

خبر: عباس ملكي