برف مدارس برخی مناطق لرستان را تعطیل کرد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان لرستان گفت: با توجه به بارش شدید برف و احتمال یخبندان و همچنین مسدود شدن برخی راه‌های روستایی، مدارس کلیه دوره‌های تحصیلی شهرهای خرم‌آباد، بروجرد، نورآباد، الشتر، چگنی، مناطق بیرانشهر، زاغه، سپیددشت، کاکاوند و اشترینان فردا شنبه ۹ بهمن تعطیل است.
خدانظر دریکوند افزود: فرایند تعطیلی مدارس پس از پیشنهاد روسای آموزش‌وپرورش و تأیید فرمانداران و با هماهنگی مدیریت بحران استان از طریق روابط عمومی آموزش‌وپرورش اعلام خواهد شد.
وی اظهار داشت: فعالیت آموزشی مدارس مهم‌ترین اولویت آموزش‌وپرورش است و تمام تلاش‌ها بر استمرار فعالیت آموزشی معطوف خواهد شد، لذا درصورتی‌که شرایط نامناسب باشد به‌عنوان آخرین گزینه تعطیلی مدارس مطرح می‌شود.
دریکوند خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف برای فعالیت یا تعطیلی مدارس این مناطق و شهرستان‌ها در سری بعدازظهر، تا فردا صبح مشخص و از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.
دریکوند در پایان سخنان خود افزود: در خصوص فعالیت ادارات با موافقت استاندار محترم لرستان مقرر شد فعالیت ادارات مناطق و شهرهای فوق‌الذکر با یک ساعت تأخیر شروع شود.

مسدود شدن آزاد راه پل زال - خرم‌آباد

فرمانده انتظامی پل‌دختر گفت: محور آزادراه پل زال - خرم‌آباد به دلیل برف و کولاک مسدود شد.
سرهنگ صفر عبدالوند افزود: محور پل زال - خرم‌آباد در کیلومتر 50 و منطقه دادآباد ساعت 18 امروز جمعه به علت برف، کولاک و یخبندان شدید مسدود شد.
وی گفت: این محور تا اطلاع بعدی از هر 2 جهت (رفت و برگشت) مسدود است و رانندگانی که قصد تردد در این مسیر را دارند باید از جاده قدیم خرم‌آباد - پل‌دختر و پل‌دختر - اندیمشک رفت و آمد کنند.

آغاز به کار ادارات 6 شهرستان لرستان فردا با یک ساعت تأخیر
ادارات 6 شهرستان برف‌گیر استان لرستان فردا با یک ساعت تأخیر کار خود را آغاز می‌کنند
مدیر کل ستاد بحران استان اعلام کرد: به علت بارش شدید برف، سرمای هوا و یخبندان ادارات دولتی، بانک‌ها و مؤسسات شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، سلسله، دلفان، دوره جگنی و دورود فردا با یک ساعت تاخیر کار خود را آغاز خواهند کرد.
بنا بر اعلام این ستاد، ساعت کار ادارات دولتی، بانک‌ها و مؤسسات در این شهرستان‌ها از ساعت 8:30 آغاز خواهد شد.

آزادراه پل زال- خرم‌آباد بازگشایی شد
در ساعات پایانی روز جمعه هشتم بهمن ماه، آزادراه پل زال- خرم‌آباد براثر کولاک شدید برف مسدود شده بود که با تلاش عوامل پلیس‌راه نیروهای راهداری این محور بازگشایی شد.
در حال حاضر محورهای استان لرستان باز و تردد وسایل نقلیه صورت می‌گیرد.