وزیر نیرو با بیان اینکه 11 طرح بزرگ آبیاری و زهکشی در استان لرستان در دست اجرا است، گفت: در زمان حاضر 8 طرح از طرح‌های آب در استان با جدیت در دست اجراست که آب مورد نیاز 50 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه را تامین می‌کند.
به‌گزارش پایگاه خبری یافته، "حمید چیت‌چیان" امروز در آیین افتتاح مجتمع آب‌رسانی کهمان با بیان اینکه شبکه‌های آبیاری و زهکشی در سطح استان لرستان و تصفیه‌خانه‌های آب و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در حال اجرا است، اظهار داشت: وزارت نیرو دو خدمت حیاتی تأمین آب و برق را انجام می‌دهد که یک مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش خدمتگذاران مردم در صنعت آب و برق است و فعالیت‌های گسترده‌ای در تمام کشور انجام می‌دهند که استان لرستان هم نه‌فقط مستثنی نیست؛ بلکه از استان‌هایی است که در سطح بسیار وسیعی این فعالیت‌ها انجام می‌شود.
وی با اشاره به طرح‌های تامین آب شرب روستاها در کشور افزود: طرح‌های آب‌رسانی روستایی از طرح‌های اولویت‌دار وزارت نیرو است و امسال تاکنون 1100 روستا به جمع روستاهای بهره‌مند از شبکه آب‌رسانی اضافه شده و در دهه فجرامسال نیز 870 روستا نیز به این تعداد افزوده خواهد شد.
سدسازی، اجرای شبکه‌های آبیاری و زهشکی که آب به‌صورت تنظیم‌شده و به‌موقع در اختیار کشاورزان قرار بگیرد، اجرای طرح‌های آب‌رسانی برای شهرها و روستاها، اجرای تصفیه‌خانه‌ها، اجرای شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب که از مسائل بسیار مهم برای سلامتی، بهداشت و محیط‌زیست جامعه است، تولید، انتقال و توزیع برق همه فعالیت‌هایی است که در سطح بسیار گسترده‌ای در استان لرستان در حال اجرا است.
وزیر نیرو با بیان اینکه تصفیه‌خانه‌های آب و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در سطح استان در حال اجرا است، عنوان کرد: در طول دولت یازدهم سه سد بزرگ در استان لرستان به اتمام رسیده و در دست بهره‌برداری است.
وی به اجرای سد کمندان، سد شهید بروجردی، سد آبسرده، سد بختیاری و سد تنگ معشوره اشاره و بیان کرد: سد رودبار آبگیری شده و سال آینده نیروگاه آن افتتاح می‌شود؛ شش هزار و 500 میلیارد تومان نیز برای سد بختیاری لرستان نیاز است و در حال حاضر این سد 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
چیت‌چیان با اشاره به اینکه کار بسیار اساسی در زمینهٔ سدسازی در استان انجام می‌شود، تصریح کرد: اقدامات مقدماتی سد معشوره نیز انجام و کار حفر تونل و جاده‌های دسترسی آن نیز اجرایی شده است و به‌زودی با تمام ظرفیت کار اجرایی سد معشوره ادامه پیدا می‌کند و به بهره‌برداری خواهد رسید.
 

 
افتتاح مجتمع آبرسانی کوثر کهمان و 47 روستای سلسله
فاز نخست مجتمع آبرسانی کوثر کهمان شهرستان سلسله امروز چهارشنبه در سفر مهندس «حمید چیت‌چیان» وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید و با افتتاح این طرح 47 روستای شهرستان سلسله زیرپوشش این مجتمع آبرسانی قرار گرفتند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان در آیین افتتاح مجتمع آبرسانی کوثر کهمان با بیان اینکه عملیات اجرایی این مجتمع در سال 1386 آغاز شده است، اظهار کرد: تعداد روستاهای بهره‌مند از فعالیت این مجتمع آبرسانی، 126 روستا است که در فاز نخست، تعداد 47 روستا زیرپوشش کامل فعالیت آبرسانی این مجتمع قرار گرفته‌اند.
"علیرضا کاکاوند" با اشاره به بهره‌مندی جمعیتی افزون بر 40 هزار نفر از اهالی روستاهای شهرستان سلسله از مجتمع آبرسانی کوثر افزود: منبع تأمین کننده آب این مجتمع، چشمه‌های حاشیه رودخانه که‌مان است.
وی گفت: تاکنون 52 میلیارد و 800 میلیون ریال در مجتمع آبرسانی کوثر که‌مان سلسله هزینه شده که برای تکمیل 150 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد.
کاکاوند با تاکید بر اینکه با آبرسانی این مجتمع 11 حلقه چاه شهرستان از مدار تأمین آب آشامیدنی این روستاها خارج می‌شوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 75 کیلومتر از مجموع 203 کیلومتر خطوط انتقال این طرح انجام شده است.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی لرستان افزود: در صورت تأمین اعتبار لازم پیش بینی می‌شود که تا پایان سال 1398 عملیات اجرایی این مجتمع به طور کامل پایان برسد.
شهرستان سلسله با مرکزیت الشتر با داشتن 75 هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان‌های استان لرستان است.



بهره‌برداري از پروژه‌هاي فوق توزيع و انتقال برق باختر

در اين مراسم عمليات اجرايي ايستگاه‌هاي 230.63 كيلوولت بروجرد و كوهدشت نيز هم‌زمان توسط وزير نيرو آغاز شد.
در ادامه سفر امروز وزير نيرو به استان لرستان، پست 230 كيلوولت شهيد رحمتي پلدختر و 10 پروژه انتقال و فوق توزيع برق باختر به بهره‌برداری رسید.
در آستانه دهه مبارك فجر، عصر امروز بهره‌برداري از پروژه‌هاي فوق توزيع و انتقال برق باختر در استان لرستان با ارزشي بالغ بر 765 ميليارد ريال با حضور مهندس "حمید چيت‌چيان" وزير نيرو در استان لرستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
در اين مراسم پروژه‌هاي ايستگاه و خط 230.63 كيلوولت شهيد رحمتي پلدختر، ايستگاه 63.20 كيلوولت شهيد كائيدي پلدختر، پست سيار خرم آباد 6، پست 63 كيلوولت كمپكت رومشگان، افزايش ظرفيت پست 230 كيلوولت لابن، افزايش ظرفيت پست 63 كيلوولت خرم آباد 3، افزايش ظرفيت پست 63 كيلوولت نور آباد یک، افزايش ظرفيت پست 63 كيلوولت خرم آباد 4، افزايش ظرفيت پست 63 كيلوولت چالانچولان و خط تغذيه كننده پست 63 كيلوولت خرم آباد 6 بهره‌برداري مي‌شود.
همچنین در اين مراسم عمليات اجرايي ايستگاه‌هاي 230.63 كيلوولت بروجرد و كوهدشت نيز هم‌زمان توسط وزير نيرو آغاز شد.

طرح‌های پلدختر با اعتبارات قطره‌چکانی وزارت نیرو تکمیل نمی‌شوند

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرحهای حوزه آب پلدختر با اعتبارات قطره چکانی وزارت نیرو تکمیل نمی شوند.
به گزارش مهر، حمید رضا کاظمی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح پست ۶۳ کیلو ولت برق شهرستان پلدختر در سخنانی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مردم پلدختر پیش بینی تعرفه برق و قرار گرفتن پلدختر جزء مناطق گرمسیری است اظهار داشت: در حال حاضر این تعرفه در شهرهای مجاور پلدختر اجرایی می شود و نیاز بوده که این امر در شهرستان پلدختر نیز عملیاتی شود.
وی در ادامه بر ضرورت احداث سد «چول هول» در شهرستان پلدختر تاکید کرد و گفت: این سد می تواند از وقوع خسارت ها در مواقع سیلاب جلوگیری کند.
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت اجرای ایستگاه پمپاژ های «واشیان»، «جایدر» و «چم مهر» تاکید کرد و گفت: با اعتبارات قطره چکانی این طرح ها در شهرستان پلدختر عملیاتی نمی شود و ضرورت دارد وزارت نیرو در این رابطه توجه جدی داشته باشد.
کاظمی با اشاره به احداث آزاد راه خرم آباد - پل زال بیان داشت: با احداث این آزاد راه هزاران فرصت شغلی در این منطقه از بین رفته است.
وی همچنین با احداث سد معشوره اشاره کرد و گفت: احداث این سد یکی از دغدغه های اساسی مردم پلدختر محسوب می شود و این امر موجب نگرانی مردم این شهرستان شده است.