معاون عمرانی استاندار لرستان خبر داد که 700 نیروی ناکارآمد در بدنه شهرداری‌های استان هست.
http://yaftenews.ir/images/94/94-12/aslanim.JPGبارها شهرداران استان اعلام کرده‌اند که شهرداری‌ها با کمبود بودجه روبه‌رو هستند و این در حالی است که بسیاری از نیروهای شهرداری‌های استان مازاد هستند و حالا معاون عمرانی استاندار لرستان، محمد اصلانی روز پنج‌شنبه 30 دی‌ماه و هم‌زمان با سفر وزیر کشور به خرم‌آباد اعلام کرد که بدنه شهرداری‌های استان لرستان 700 نیروی انسانی ناکارآمد دارند!
شهردار خرم‌آباد، نیز بارها گفته است فقط هشت درصد شهروندان عوارض پرداخت می‌کنند ولی شهردار هنوز آمار نداده است که در شهرداری خرم‌آباد چند نیروی مازاد هست؟ و نیروهای مازاد هر ماه چقدر دستمزد و حقوق دریافت می‌کنند؟
منتقدان می‌گویند گاهاً شهرداری‌ها تن به استخدام‌هایی داده‌اند که از بیرون به شهرداری توصیه می‌شود و معلوم نیست وقتی نیروی مازاد هست یا نیروی ناکارآمد هست و شهرداری‌ها هم‌نهادهایی عمومی و خودگردان هستند هزینه‌های پرداخت حقوق مازادها یا ناکارآمدها، چگونه تأمین می‌شود؟
معاون عمرانی استاندار لرستان، محمد اصلانی آمار داده است که هرماه دو میلیارد تومان به این 700 نیروی انسانی ناکارآمد در بدنه شهرداری‌های استان، به عنوان حقوق پرداخت می‌شود!
با استناد به آمارهای توضیح داده شده حالا مساله این است: آیا بخشی از شهروندان مقصر هستند که عوارض خود را پرداخت نمی‌کنند؟ یا این روال غلط است که نیروی مازاد جذب شهرداری‌ها شود یا به گفته‌ی معاون عمرانی استاندار، بدنه‌ی شهرداری‌های استان لرستان 700 نیروی ناکارآمد داشته باشند؟!
 
منبع کانال: خبری چکیده خبر