مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: بنا به اعلام مراکز معاینه فنی استان از مجموع وسایل نقلیه مراجعه‌کننده در ۹ ماه امسال، ۵ هزار و ۵۹۱ وسیله رد و موفق به دریافت کارت معاینه فنی نشده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "علی زندی فر" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۹ ماه نخست سال جاری بیش از ۳۱ هزار و ۳۹۴ وسیله نقلیه به مراکز معاینه فنی لرستان مراجعه کرده که ۲۵ هزار و ۸۰۱ دستگاه موفق به دریافت نمره قبولی و کارت معاینه فنی شده‌اند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان افزود: بر اساس این آمار، بیشترین قبولی و ردی در مراجعات به مراکز معاینه فنی استان در این مدت مربوط به کلاس وسیله نقلیه کشنده و کامیون بوده است.
زنذی‌فر با بیان اینکه ۳۳ درصد کل مراجعات مینی‌بوس‌ها و ۲۸ درصد کامیونت‌ها منجر به عدم دریافت کارت معاینه فنی شده است، اظهار داشت: مهم‌ترین دلیل عدم دریافت کارت معاینه فنی مینی‌بوس‌ها، فرسودگی ناوگان مینی‌بوسی استان لرستان است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به اینکه بیشترین مراجعات مراکز معاینه فنی مربوط به ماه‌های فروردین و اردیبهشت بوده است عنوان کرد: مرکز معاینه فنی خرم‌آباد با ۹ هزار و ۵۸۸ و بروجرد با ۴ هزار و ۸۴۰ مراجعه به ترتیب بیشترین و کمترین آمار مراجعه‌کننده را به خود اختصاص داده‌اند.
زندی‌فر ادامه داد: بیشترین قبولی و کمترین ردی مربوط به مراکز معاینه فنی شهرستان ازنا است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان ادامه داد: بیشترین آمار ردی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در مرکز معاینه خرم‌آباد به ثبت رسیده است.
وی عدم عملکرد سیستم ترمز و نور چراغ‌ها را مهم‌ترین دلایل عدم دریافت کارت معاینه فنی وسایل نقلیه کشنده، کامیون، کامیونت و اتوبوس دانست و اضافه کرد: عملکرد نامناسب سیستم ترمزها با ۳۴ درصد، عملکرد نور چراغ‌ها با ۱۶ درصد و وضعیت نامناسب آج لاستیک‌ها از مهم‌ترین دلایل عدم دریافت کارت معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین است.

خبر: رضا عبدی