امام جمعه موقت الیگودرز گفت: هنگامی که محیط زیست برای مسؤولین شکار به‌عنوان هدیه می‌برد امیدی به برخورد با متعرضان به مناطق حفاظت شده اشترانکوه نیست.
به گزارش پایگاه خبری یافته، حجت‌الاسلام "سهراب ترکی" ظهر امروز در جمع نمازگزاران این شهر از حضور مردم در مراسم گرامیداشت 9 دی قدردانی نمود و گفت: در روز 9 دی سیلی محکمی به صورت فتنه گران خورد و برگزاری هرساله این مراسم به جهت یادآوری این است که فتنه همیشه وجود دارد و باید مراقب باشیم.
وی افزود: متأسفانه برخی مسؤولین با سخنان خود می‌خواهند اصل فتنه و اهداف حماسه 9 دی را بپوشانند و عنوان می‌کنند مردم به خاطر هتک حرمت به عاشورا به خیابان آمدند در صورتی که نظام و انقلاب و ارزش‌های ما برآمده از فرهنگ عاشورا می‌باشد و مردم با بصیرت به دفاع از ولایت و نظام و همه ارزش‌ها به پا خواستند.
 امام‌جمعه موقت الیگودرز با اشاره به مشکلاتی که در سد کمندان اتفاق می‌افتد گفت: سد کمندان در سال 83 با هدف تامین آب کشاورزی منطقه و تا مین آب شرب دو شهر الیگودرز و ازنا کلنگ زنی شد و دستور منع ساخت‌وساز در بالادست آن صادر شد، اما دو سال قبل عده‌ای سودجو با حمایت و استفاده از رانت استانداری آمدند و شروع به ساخت‌وساز به بهانه توسعه گردشگری در منطقه حفاظت‌شده نمودند و در این طرح حتی برق رایگان و جاده کشی هم برای آن‌ها انجام شد که با پیگیری به‌موقع مسؤولین و به‌ویژه امام‌جمعه الیگودرز ساخت‌وسازها تخریب شد.
وی افزود: اما امروز بازهم عده‌ای از راه‌های دیگر دست بکار شده‌اند و استاندار به بهانه اینکه پول ‌نداریم اعلام نمود نمی‌توانیم منازل روستاییان را خریداری نماییم و باید ارتفاع سد کاهش یابد که این اقدام با توجه به هزینه‌های گزاف صورت گرفته و احتمال آلودگی آب در صورت وجود روستا در بالادست و نبود تصفیه‌خانه شیمیایی تأمین آب سالم الیگودرز و ازنا با مشکلاتی مواجه می‌شود و هر روز باید شاهد حوادث ناگواری نظیر غرق شدن جوانان و نوجوانان در دریاچه سد باشیم.
ترکی افزود: این عده افرادی را بردند پشت در مجلس برای اعتراض تا بلکه بتوانند منازل را حفظ نمایند و خودشان به اهدا فشان برسند و در این منطقه باقی بمانند و تعرضات خودشان را به مناطق حفاظت شده افزایش دهند.
خطیب نماز جمعه الیگودرز افزود: در حالی که اراضی اهالی روستا خریداری شده؛ سؤال این است که روستایی بدون زمین کشاورزی از این پس باید با چه هدفی در این منازل بماند.
ترکی با اشاره به آلودگی چاه‌های سطح شهر و نبود منبع برای تامین آب الیگودرز گفت: روزگاری ما فریاد زدیم آب سد حوضیان نباید آلوده شود تا در مواقع بحرانی به فریاد این شهر برسد اما متأسفانه عده‌ای با رانت استانداری آمده‌اند و سدهای لرستان را گرفته‌اند که در حوضیان هم این اتفاق افتاد که نماینده الیگودرز پیگیر جمع‌آوری طرح مذکور می‌باشد و امیدواریم اوایل سال آینده جمع شود.
امام‌جمعه موقت الیگودرز افزود: مستند داریم که محیط زیست برای برخی مسؤولین استان شکار به‌عنوان هدیه می‌برد و گمان می‌کنیم با این رویه امیدی به برخورد با متعرضان به مناطق حفاظت‌شده اشترانکوه در استان لرستان نیست و رسانه‌ها باید فریاد ما را به گوش مسؤولین بالا برسانند و مسؤولین شهرستان هم پیگیری نمایند.
حجت‌الاسلام ترکی با اشاره بحث تبدیل الیگودرز به اقلیم دو گفت: دو سال قبل با پیگیری مسؤولین الیگودرز در اقلیم سرد یک قرار گرفت و مبالغ گاز مصرفی مردم تا حدودی کاهش یافت اما امسال به‌رغم اینکه در ماه‌های گذشته دمای هوا حتی به 13 درجه زیر صفر رسید بر اساس یک تصمیم غیرمنطقی مجدداً الیگودرز در اقلیم سرد دو قرار گرفت و نمی‌دانیم هوای الیگودرز گرم شده که در اقلیم سرد دو قرار گرفته است.
وی همچنین از صداوسیما هم به جهت مشکلات دیجیتال شهرستان گله نمود و افزود: سیستم دیجیتال این شهرستان در پی بارندگی قطع شد و چند روز این مشکل برای مردم به وجود آمد که امیدواریم فکری اساسی شود.
ترکی ضمن قدردانی از زحمات هیات رزمندگان اسلام گفت: این هیات برنامه‌های خوبی را تدارک دیده و در این هفته میهمان سردار نوری فرمانده لشگر 57 در دوران دفاع مقدس است و دعای ندبه سراسری و اعزام به مشهد هم در اسفندماه انجام خواهد شد.