رییس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي لرستان هم در این مراسم گفت: توسعه فقط با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اتفاق می‌افتد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "علی هادی‌چگنی"در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر لرستان اظهار داشت: تجربه‌های بین‌المللی نشان می‌دهد هر جا توسعه اتفاق افتاده، پای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در میان بوده است.
وی افزود: این در حالی است که هر گونه تلاش در مسیری دیگر با شکست مواجه شده است.
هادی‌چگنی با بیان اینکه وظیفه‌ی دولت‌ها فراهم نمودن زیرساخت‌ها و نظارت است، تصریح کرد: امروز هیچ چاره‌ای جز سرمایه‌گذاری نداریم و اعتقاد بر این است که سرمایه‌گذاری هم باید توسط بخش خصوصی صورت بگیرد.
رییس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي لرستان بیان داشت: دولت نه توان سرمایه‌گذاری دارد و نه اصل 44 قانون اساسی این اجازه را به او می‌دهد که سرمایه‌گذاری کند.
علی هادی‌چگنی در ادامه به وضعیت اقتصادی لرستان اشاره کرد و گفت: در اینکه استان ما از پتانسیل‌های اقتصادی خوبی برخوردار است، تردیدی نیست، اما متاسفانه علی‌رغم این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها، شاخص‌های اقتصادی مناسبی نداشته‌ایم و در واقع این شاخص‌ها متناسب با ظرفیت‌ها نیست.
وی با اشاره به تنگناهایی که از حیث بودجه در کشور وجود دارد، تصریح کرد: خوشبختانه علی‌رغم همه‌ی مشکلات، پروژه‌های زیرساختی استان از جمله راه‌آهن و سدها فعال هستند.
هادی‌چگنی عنوان داشت: واقعیت این است که برای سرمایه‌گذار این مساله اهمیت دارد که در کجا هزینه‌ی تمام‌شده‌ی کالایش کمتر است و این موضوع ارتباط مستقیمی با فراهم بودن زیرساخت‌های هر منطقه دارد که خوشبختانه در سال‌های اخیر تلاش‌های خوبی در این زمینه در استان صورت گرفته است.
رییس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي لرستان گفت: مجموع تلاش‌های صورت گرفته باعث شده‌اند شاخص‌های اقتصادی رشد داشته باشند، اگرچه هنوز با میانگین شاخص‌های کشوری فاصله داریم، اما نسبت به گذشته رشد داشته‌ایم.
علی هادی‌چگنی بیان داشت: البته معنی تغییرات حاصل شده این نیست که مشکلات استان برطرف شده است؛ به هیچ عنوان این تغییرات ایده‌آل نیست و البته به آن راضی نخواهیم بود.
وی با اشاره به 24 بند ابلاغی توسط مقام معظم رهبری گفت: موضوع یکی از بندها تاکید بر صادرات غیر نفتی است که این مساله گویای اهمیت این بخش است.
هادی‌چگنی افزود: صادرات غیرنفتی علاوه بر تاثیراتی که بر درآمد سرانه و ارزش افزوده دارد، باعث می‌شود چرخ واحدهای تولیدی بچرخد و از حرکت نایستد.



مطلب مرتبط: از صادرکنندگان نمونه لرستان تجلیل شد+ اسامی