فرهنگیان لرستان اخیراً با مشکلات متعدد در زمینه پرداخت وام مواجه شده‌اند.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ارسال پیامک پرداخت وام قرض‌الحسنه به فرهنگیان با دادن وعده پرداخت وام ظرف یک هفته، تلاش زیادی در جذب آنان داشته است.
این در شرایطی است که مراحل اعطای وام بعضاً بیش از یک ماه از طرف این بانک زمان می‌برد. به‌طور مثال وعده 30 میلیون وام در قبال 15 میلیون سپرده‌گذاری می‌داند.
نکته قابل‌تأمل این که بانک با طولانی کردن مراحل کاغذبازی پول واریزی فرهنگیان را به‌جای یک هفته، یک ماه در حساب خود نگه می‌دارد و تازه در هنگام واریز وام اعلام می‌کند که حدود 2 میلیون تومان از 30 میلیون به‌عنوان کارمزد سال اول، پیشاپیش کسر می‌گردد!
همچنین 15 میلیون سپرده فرهنگیان را هم غیرقانونی و برخلاف بخشنامه‌های بانک مرکزی تا پایان پرداخت اقساط وام به نفع بانک مسدود می‌نماید و سود بالایی نیز جهت بازپرداخت وام اعطایی در نظر می‌گیرد!
تاکنون با مراجعات مکرر به شعبه علوی (سرپرستی) و اطلاع‌رسانی به صداوسیمای مرکز لرستان و نیز پیگیری از طریق دایره حقوقی اداره آموزش‌وپرورش ناحیه دو خرم‌آباد، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پاسخگوی فرهنگیان نبوده و رئیس بانک شعبه علوی پاسخ مناسبی در این خصوص ارائه نمی‌دهد که چرا بر خلاف بخشنامه مصوب بانک مرکزی، اقدام به مسدود نمودن واریزی ما می‌نماید و گویا کسی هم جلودار آن‌ها نیست تا برخوردی نماید و از قانون دفاع کند!
لذا این بار از طریق رسانه‌ها، از مسئولان استان خواستار پیگیری این وضع و برخورد با کسانی هستیم که به بخشنامه و قانون عمل نمی‌کنند.

از طرف: جمعی از فرهنگیان ناحیه 2 خرم‌آباد