شهردار خرم‌آباد از کاهش ۵۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در شهر خرم‌آباد خبر داد.
http://yaftenews.ir/images/95/95-5/photo_2016-09-03_20-59-47.jpgبه گزارش مهر، "یحیی عیدی بیرانوند" شامگاه یک‌شنبه در جلسه علنی شورای شهر خرم‌آباد با اشاره به اینکه شهرداری خرم‌آباد ۱۷۲ میلیارد تومان بودجه دارد، اظهار داشت: ۷۱ درصد ین بودجه درآمد کوششی است که به صدور پروانه، عوارض و ... برمی‌گردد.
وی با بیان اینکه ۲۹ درصد نیز به یکسری آیتم‌ها از قبیل جرائم راهنمایی و رانندگی، اعتبار توازن منطقه‌ای، درآمد مراکز سی‌ان‌جی، تملک دارایی و ... برمی‌گردد، تصریح کرد: از محل ماده ۲۳ جرائم راهنمایی رانندگی ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به شهرداری خرم‌آباد داده‌اند.
شهردار خرم‌آباد با اشاره به اینکه از محل کمک‌های بلاعوض دولت هیچ اعتباری به شهرداری داده نشده است، افزود: از محل تملک دارایی که قرار بود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری بدهند تنها یک میلیارد تومان اختصاص داده‌اند.
عیدی بیرانوند یادآور شد: از محل مالیات بر ارزش‌افزوده طی این ماه ۴۸۰ میلیون تومان اعتبار به شهرداری اختصاص داده شده است.
وی با بیان اینکه در شهرداری منطقه یک ۴۹ درصد کاهش صدور پروانه ساختمانی نسبت به سال قبل داشته‌ایم، تصریح کرد: در شهرداری منطقه دو نیز شاهد کاهش ۱۲ درصدی صدور پروانه‌ها بوده‌ایم.
شهردار خرم‌آباد با اشاره به اینکه شهرداری منطقه سه ۳۴ درصد کاهش صدور پروانه داشته است، افزود: به‌صورت میانگین شاهد کاهش ۵۰ درصدی صدور پروانه در سطح شهرداری‌های شهر خرم‌آباد بوده‌ایم.