برنامه انتقادی و اجتماعی "تلنگر" محصول شبکه استانی افلاک، شامگاه چهارشنبه 24 آذرماه به موضوع " به کما رفتن یک مادر لرستانی" در یکی از بیمارستان‌های خرم‌آباد پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری یافته، در این برنامه که با گزارش " زینب فیضی" پخش شد، این موضوع از زوایای مختلف و از زبان بستگان و همچنین کادر پزشکی بیمارستان تشریح شد.
در شروع گزارش، یکی از برادران بیمار اظهار داشت: خواهر من به خاطر سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی کادر درمانی یکی از بیمارستان‌های خصوصی خرم‌آباد، حدود 24 روز است در شرایط کما به سر می‌برد و کسی حاضر به پاسخ‌گویی نیست.
برادر دیگر بیمار با اشاره به این که خواهر من فقط برای یک عمل ساده سزارین به این بیمارستان مراجعه کرده، افزود: ایشان 9 ماه تحت نظر پزشک بوده و بارداری وی نیز با اجازه پزشک بوده است.
مادر بیمار نیز در حالی که بسیار متأثر بود گفت: ما چه گناهی کرده‌ایم که فرزندمان با چنین وضعی روبرو شده است؟
یکی از اعضای کادر پزشکی هم گفت: بر اساس شرح‌حالی که خود بیمار داده، ایشان مدت‌ها تحت درمان بوده و خودشان تائید می‌کنند که پزشک معالج قبلی اجازه بارداری داده است، اما ما چنین مجوزی را مشاهده نکرده‌ایم.
در ادامه برادر این بیمار با نشان دادن مدارکی اظهار داشت: مدارک موجود تائید می‌کند که ایشان تحت نظر پزشک بوده و از 3 سال قبل دارو مصرف نکرده و حاملگی با اجازه پزشک صورت گرفته است.
وی ادامه داد: تمام مدارک موجود نشان می‌دهد که بیمار ما هیچ مشکلی نداشته است.
شایان ذکر است پایگاه خبری یافته روز سوم آذرماه با انتشار گزارشی موضوع «به کما رفتن یک بیمار» را منتشر کرد؛ در این گزارش آمده بود: یک مادر خرم‌آبادی با شرایط نرمال و عادی جهت انجام عمل سزارین و به دنیا آوردن اولین فرزندش به یکی از بیمارستان‌های خرم‌آباد مراجعه می‌کند، عمل انجام گرفت و نوزاد در کمال سلامت متولد می‌شود، همه‌ی شرایط عادی است تا اینکه بعد از دو روز حال مادر بد شده و مجدداً به بیمارستان منتقل می‌شود.  بر اساس شواهد موجود عفونت ریه، انسداد مجاری تنفسی از جمله آثار بیهوشی به شمار می‌رفت تا اینکه مادر خرم‌آبادی به کما رفت.
بعد از انتشار این خبر روابط عمومی بیمارستان با ارسال جوابیه‌ای، هرگونه سهل‌انگاری را رد کرده و اعلام نمودند: علت وخامت حال بيمار، بيماري زمینه‌ای و درمان‌های پر عارضه مكرر در زمان قبل از بارداري بوده است و هيچ قصوري در درمان بيمار صورت نگرفته است.
به دنبال درج این خبر، معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز از عزمِ جرم دانشگاه برای پیگیری موضوع خبر داد و گفت: پرونده قصور احتمالی پزشکی در یک بیمارستان خصوصی خرم‌آباد که منجر به کما رفتن یک مادر 34 ساله بعد از سزارین شد برای بررسی به سازمان نظام پزشکی ارسال شده است.
حال با منتظر ماند تا ببنیم سرنوشت این مادر جوان لرستانی به کجا خواهد انجامید و آیا بار دیگر...
بهتر است قضاوت را به کارشناسان واگذار کنیم و منتظر بمانیم!
و اما در آخرین دقایق انتشار این خبر، مطلع شدیم که بعد از پخش برنامه تلنگر و پیش‌تر در پایگاه خبری یافته و فضای مجازی، گویا پیگیری‌ها جواب داده و وزیر بهداشت به بستگان بیمار اجازه ملاقات داده است و چنانچه وزیر بهداشت دستور لازم را صادر کند، این بیمار با بالگرد به تهران اعزام خواهد شد.




مطالب مرتبط:

دسته‌ گل جدید یک بیمارستان

جوابیه بیمارستان شفا به خبر "كما رفتن مادری پس از عمل سزارين"

ارسال پرونده قصور احتمالی بیمارستان خصوصی خرم‌آباد به سازمان نظام پزشکی