رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه طرحهایی برای تحول در معیشت معلمان در دست است، تصریح کرد: رفتن به سمت درآمدزایی، اصلیترین راه فائق شدن بر مشکلات متعدد وزارت آموزش و پرورش است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "محمد بیرانوندی" در گفتوگو با خانه ملت با اشاره به عدم اجرای کامل طرح رتبهبندی معلمان برای استخدامیهای پیمانی آموزش و پرورش، گفت: طرح رتبهبندی حتی در فاز اول نیز به طور کامل اجرا نشده و آموزش و پرورش آن را تاکنون لنگانلنگان جلو برده است، چراکه اگر این طرح به درستی اجرا شده بود در برنامه ششم به اجرای آن تاکید و جهت رفع نواقص آن برنامه ارائه نمیشد.
نماینده مردم خرمآباد در مجلس شورای اسلامی، نداشتن بودجه و فرصت کافی را از دلایل اصلی عدم اجرای کامل و دقیق طرح رتبهبندی معلمان دانست و افزود: مسئولان آموزشوپرورش آنچه تاکنون اجرا شده را تنها درصدی از اجرای کامل رتبهبندی میدانند که این درصد شامل بخشی از جامعه فرهنگیان و بخشی از مطالبات میشود.
وی تاکید کرد: اگرچه قرار بود؛ رتبهبندی معلمان در سال جاری وارد فاز دوم شود، اما متاسفانه به دلیل مشکلات ایجاد شده بر سر راه فاز اول این طرح به مراحل بعدی نرسیده است.
رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: افزایش کیفی معیشت نمایندگان موضوعاتی است که سالهای قبل از انقلاب نیز مسئله بوده و متأسفانه همیشه در حق این قشر مهم و تأثیرگذار جامعه کوتاهی و اجحاف شده است؛ هرچند هرازگاهی با آمدن یک دولت جدید تغییراتی در وضعیتشان ایجاد میشود، اما این وضعیت هنوز با دیگر نیروهای دولتی برابری نمیکند.
بیرانوندی با بیان اینکه مجلس طرحهایی برای تحول در معیشت معلمان آموزش و پرورش در دست دارد، اضافه کرد: با این وجود رفتن به سمت درآمدزایی اصلیترین راه فائق شدن بر مشکلات متعدد این وزارتخانه است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه گفت: تکمیل یا ارتقای حقوق معلمان، حل مشکلات مسکن، ارتقای کیفی صندوق ذخیره فرهنگیان و کمک به حل مشکلات معیشتی معلمان مطالباتی است که باید اولویت دولت و مجلس باشند.