استاندار لرستان از احداث راه دسترسی به سد لیروک و اتصال الیگودرز به استان خوزستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "هوشنگ بازوند" در جریان سفر به الیگودرز از مناطق محروم آخرین روستاهای شهرستان و هم‌مرز با استان چهارمحال و بختیاری و استان خوزستان بازدید کردند.
وی با اشاره به برف‌گیر بودن جاده‌های دورافتاده شهرستان الیگودرز گفت: به‌منظور رفاه حال مردم منطقه، اداره کل راه و شهرسازی قرارداد به‌سازی و احداث جاده دسترسی از مرکز بخش به روستای دستگرد را حداکثر تا یک ماه دیگر با پیمانکار واجد شرایط و پس از طی مراحل مناقصه منعقد خواهد کرد.
بازوند ادامه داد: فاز اول طرح مطالعات احداث جاده جدید دستگرد به لیروک تا بهمن‌ماه سال جاری ارائه و سپس نسبت به عملیاتی شدن آن اقدام خواهد شد.
استاندار لرستان اظهار داشت: با احداث این دو مسیر و بهسازی سایر نقاط صعب‌العبور، دسترسی به سد لیروک امکان‌پذیر شده و زمینه برقراری ارتباط زمینی و اتصال دو شهرستان الیگودرز و مسجدسلیمان استان خوزستان فراهم خواهد شد.
شایان ذکر است صبح امروز و مصادف با روز اربعین حسینی، استاندار لرستان به اتفاق جمعی از مدیران استانی و شهرستان الیگودرز، فرماندار، نماینده مردم الیگودرز و امام‌جمعه شهرستان به مناطق بسیار محروم بخش ذلقی الیگودرز سفر کردند؛ این سفر، دومین حضور بازوند در این منطقه محروم طی یک سال اخیر است و 80 درصد از مصوبات سفر قبلی تاکنون عملیاتی شده یا در حال اجرا است.




راه‌اندازی کمربندی جنوبی الیگودرز تا پایان آذرماه

کمربندی جنوبی شهرستان الیگودرز حداکثر تا پایان آذرماه راه‌اندازی شود.
به گزارش نیوز الیگودرز، در بازدید نماینده الیگودرز و مدیرکل راه شهرسازی استان لرستان که با حضور پیمانکاران چهارخطه الیگودرز- داران و الیگودرز – خمین و همچنین مدیران امور برق و راه و شهرسازی برگزار شد، موانع و مشکلات قرارداد پیمانکاران کمربندی جنوبی بررسی و نسبت به رفع آن‌ها و تسریع در اجرای طرح‌های مذکور تأکید شد.
بر اساس این گزارش خدابخشی دلیل حذف اجرای کانال بین چهارخطه الیگودرز – خمین و همچنین بلوار مسیر بیمارستان شهید ولیان را از مدیر کل راه و شهرسازی جویا شد که علی‌علیخانی عنوان داشت اجرای بلوار در تعهدات شهرداری است و از کانال بین چهارخطه الیگودرز به خمین هم اظهار بی‌اطلاعی نمود!
این در حالی است که طبق نقشه‌های اولیه و قرارداد پیمانکار قبلی احداث بلوار و پیاده‌رو در مسیر بیمارستان از تعهدات اداره کل راه و شهرسازی است و در رابطه با بی‌اطلاعی مدیر کل راه و شهرسازی هم روشن ریاست راه و شهرسازی الیگودرز گفت: اگر اعتبار داشته باشیم این طرح را انجام خواهیم داد اما متأسفانه ایشان و مدیر کل راه استان نگفتند که چه کسی باید پاسخگوی خسارت به آسفالت و تجمیع آب‌های روان در مسیر و تصادفات باشد.
علیخانی گفت: از روزی که آمده‌ایم تنها به دنبال کار هستیم و بیشترین اقدامات در الیگودرز صورت گرفته است.
خدابخشی هم با اشاره به مشکلات حوزه راه الیگودرز گفت: اداره کل راه و شهرسازی حداکثر باید تا پایان آذرماه کمربندی جنوبی را راه‌اندازی نماید و در حوزه راه‌های الیگودرز و پیمانکار ما نظرمان بر انتخاب پیمانکاران بومی است اما متأسفانه برخی از این پیمانکاران کار را شروع نمی‌کنند.
سرلک مدیر امور برق الیگودرز هم به اجرای روشنایی مسیر بیمارستان اشاره نمود و گفت: اگر چه در حوزه اختیار ما نیست اما به جهت ضرورت اجرای طرح انجام روشنایی را عهده‌دار شده‌ایم و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.