سر کودک «مجسمه باربر» که در خیابان ناصرخسرو تهران به سرقت رفته است.
به گزارش یافته به نقل از سایت سفر نویس، این مجسمه که توسط منصور آذری قلعه‌جوق - مجسمه‌ساز - در سال ۱۳۸۸ ساخته شده است و آبان‌ماه ۱۳۹۳ یک‌بار مرمت شد.
این مجسمه که به نام‌های «گاری‌چی» یا «گاری‌کش» نیز معروف است ۵ / ۱ متر ارتفاع و ۸۰ / ۳ متر طول دارد.
قالب اصلی و چرخ‌های این مجسمه از آهن و بدنه بیرونی آن فایبرگلاس است، پایه اثر نیز از جنس بتن ساخته شده است.
«مجسمه باربر» که در ۱۳۹۰ در محل کنونی نصب شد در آبان‌ماه ۱۳۹۳ به‌دلیل شکستگی و پاشش رنگ مرمت شد.
 
توضیح یافته:

شاید برخی خوانندگان از انتشار این خبر و ارتباط آن با لرستان تعجب کنند، واقعیت امر اینکه برخی مردم ایران و حتی استان تصور می‌کنند رخداد بعضی ناهنجاری‌های اجتماعی، خاص مردم لرستان است.
از نمونه‌های آن انعکاس نابخردانه " شکسته شدن شیشه یکی از باکس‌های کتابخانه باز خرم‌آباد" بود که برخی مدعیان فرهنگ و روشنفکری با گرفتن تصاویر و انعکاس آن در سطح کشور، اصل مطلب را زیر سؤال برده و باعث حرمت‌شکنی و تخریب چهره استانمان شدند.
این دسته رسانه متأسفانه گاه به خاطر منافع شخصی و پیشبرد اهدافشان حتی حاضرند چهره فرهنگی استان را مخدوش نمایند تا بلکه مهم شوند.
اما در وقوع برخی ناهنجاری‌ها نباید خیلی بزرگنمایی نمود، چرا که جامعه واقعی ایران گاه دچار چنین خطاهایی می‌شود و خاص هیچ مکان خاصی نیست، اما این که این اتفاقات را فقط مختص به لرستان بدانیم، به دور از انصاف است، آن‌هم از سوی برخی هم استانی‌ها.
البته قصد توجیه رفتارهای به دور از فرهنگ و شان را نداریم و معتقدیم که باید در هر حال مصالح استان و کشور را در نظر بگیریم و در جهت آسیب‌شناسی و رفع ناهنجاری‌ها تلاش و همت کنیم.
این‌که دوربین به دوش و فقط به‌ قصد جذب مخاطب و حاشیه‌سازی، رفتارهای مثبت و خلاقانه را فراموش کنیم مغرضانه و از سر دلسوزی نیست.
نباید فراموش کنیم درشت‌نمایی کذب و تخریب، خارج از اصول اخلاق حرفه‌ای رسانه ایست.
امید که هر آنچه می‌کاریم در جهت آبادانی و توسعه لرستان و ایران عزیز باشد.