شهردار خرم‌آباد گفت: پروژه آبشار طلایی به یکی از بی‌نظیر ترین پروژه‌های گردشگری ایران تبديل مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري يافته، "یحیی عیدی‌بیرانوند" در جريان بازديد از پروژه آبشار طلایی دره‌گرم اظهار داشت: آبشار طلایی یکی از آبشارهای زیبای لرستان است که در یک کیلومتری خرم‌آباد قرار ايجاد مسير ماشين‌رو براي پروژه آبشار طلايي خرم‌آباددارد ولی به دلایلی چون محصور شدن آن توسط عده‌ای سودجو و جذب شدن آب آن در ادامه مسیر به علت شنی بودن زمین، مهجور ماند.
وي با بيان اين كهمساحت کل پروژه 44 هکتار است که از پل دره گرم شروع و به آبشار طلایی مخمل‌کوه ختم می‌شود، افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال 93 شروع شده و در صورت تامین منابع مالی با سرعت بیشتری ادامه می‌یابد.
شهردار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: اعتبار این پروژه غیر از بهای اراضی آن حدود 100 میلیارد ریال است ولی برای فازهای بعدی پروژه شامل ساخت آبشار‌های مصنوعی در طول مسیر و نورپردازی آن به همین مقدار اعتبار نیاز داریم.
عیدی‌بیرانوند تصریح کرد: تا کنون 2 میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده و عملیات اجرایی آن از زمان شروع حتی یک روز هم تعطیل نشده است.
وی همچنین با اشاره به این که کل هزینه اجرای این پروژه از محل منابع شهرداری تامین می‌شود گفت: با تکمیل این پروژه و پروژه‌های دیگری چون بوستان شاپوری، سرانه فضای سبز خرم‌آباد از 4.2 متر مربع به 7.5 متر مربع می‌رسد.
شهردار خرم‌آباد افزود: در این مدت نزديك به 2 سال اخير، به اندازه 90 سال گذشته (یعنی از زمان تاسيس شهرداري تا كنون) فضای سبز ایجاد می شود.
عیدی‌بیرانوند در پایان خطاب به مردم خرم‌آباد گفت: با توجه به آماده شدن مسیر ماشین‌رو این آبشار از همه مردم دعوت می‌کنیم جاذبه‌های این آبشار زیبا را از نزدیک ببینند.
به عقیده برخی کارشناسان امور شهری مجموعه گردشگری آبشار طلایی در صورت تکمیل به یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مراکز گردشگری خاورمیانه تبدیل خواهد شد.