اوایل مردادماه امسال، وقوع آتش‌سوزی عمدی سبب از بین رفتن 8 هکتار از فضای سبز عرصه واگذار شده بام خرم‌آباد شد.
متأسفانه آتش نادانی، حسد و دشمنی با طبیعت سبب شد نهال‌های بومی و درختان کاجی را که از کریدور شمال به جنوب، سرسبزی و زیبایی خاصی را برای علاقه‌مندان به طبیعت به نمایش گذاشته بودند، از بین برود و جای خود را به سیاهی بدهد؛ غافل از این که روح طبیعت سال‌هاست با پدر بلوط ایران مظفر افشار عجین شده و وی با تلاش شبانه‌روزی و مشقت فراوان به بازسازی و کاشت دوباره درختان نمود.
حال امروز آن‌ همه تلاش و زحمت بدون چشم‌داشت نتیجه داده و درخت اقاقیا که اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت گل می‌دهد، با گل دادن از زحمات پدر بلوط ایران قدردانی کرد.
همچنین درختان بلوط سوخته شده با جوانه زدن دوباره، باعث خوشحالی طبیعت دوستان شده‌اند.
يكي از علاقه‌مندان طبيعت مي‌گفت: چند سال قبل همه در طرح‌هاي كاشت بلوط لرستان مشتاقانه شركت مي‌كردند اما رفته رفته اين علاقه رنگ باخت زيرا بسياري عاشق اين كار نبودند و فقط براي بهره‌برداري رسانه‌اي در آن شركت مي‌كردند.
"مجيد كرامتي‌مقدم" افزود: يك روز آقاي افشار درخواست كرد تا براي آبياري نهال‌هاي بام خرم‌آباد برويم و وقتي آن‌جا رسيديم فقط ما 2 نفر در آن گرماي كشنده حضور داشتيم چون خبري از رسانه‌ها و دوربين عكاسي نبود!
وي افزود: در آن روز به عينه ديدم آقاي افشار كه سن و سالي از او گذشته، عرق‌ريزان و با مشقت فراوان مشغول آب دادن به نهال‌هاي تشنه بود و شايد خودش در آن لحظات تشنه‌تر از نهال‌ها، اما سعي كرد تمامي نهال‌ها را آبياري كند و بعد دقايقي به استراحت بپردازد.
اينك انصاف نيست حاصل زحمات چنين شهروندان شريف و طبيع‌دوستي بازيچه مطامع شخصي عده‌اي سودجو قرار گيرد كه با اهداف اقتصادي و يا حتي سياسي، سعي در تخريب طيعت خرم‌آباد و لرستان دارند ...
درختانی که از پدر بلوط ایران قدردانی کردند اقاقیایی که آتش را به گلستان تبدیل کردبهروز حیدری