"عباس احمدآخوندی" وزیر راه و شهرسازی طی نامه‌ای، "علي علي‌خاني" را به عنوان مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان منصوب کرد.
به گزارش پايگاه خبري يافته، در نامه وزیر راه و شهرسازی به مدیر کل تازه انتصاب شده راه و شهرسازی استان لرستان آمده است:
«نظر به سوابق و تجربه‌های ارزشمند جناب‌عالی، به موجب این حکم به عنوان مدیر کل راه وشهرسازی استان لرستان منصوب می‌شوید. علي عليخاني مدير كل راه و شهرسازي لرستاندر انجام این ماموریت ضروری است، قوانین، سیاست‌ها، آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی دولت، وزیر و معاونان محترم به دقت احرا شود. به خصوص در نگه‌داری راه‌ها و ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی استان مراقبت ویژه به عمل آورید. هم‌چنین هماهنگی با مقامات محلی و در راس آنان استاندار محترم، ارتباط منظم با شهرداران شهرهای تابعه آن استان ابلاغ می‌گردد. افزون براین جناب‌عالی مسئولیت هماهنگی تمام اداره‌های کل و سایر دوائر تابعه وزارتخانه در استان را بر عهده دارید.»
علیخانی از 1387 تا 1390 معاون راهداري اداره كل راه و ترابري استان چهارمحال و بختياري، از 1391 تا 1393 مدیر کل راه و ترابری چهارمحال و بختیاری (پس از ادغام راه و ترابري و مسكن و شهرسازي) و از 1394 تا كنون در سازمان راهداری کشور مشغول به فعالیت بوده است.
قابل ذكر است پيش از اين "شهرام ملکی" از بدو ادغام راه و ترابري و راه و شهرسازي در فروردين 1391 مديريت اين نهاد در لرستان را بر عهده داشت كه البته قبل از آن نيز حدود 2 سال مدير كل مسكن و شهرسازي استان بود. وي از 10 خرداد امسال به عنوان مدير كل راه و شهرسازي كردستان برگزيده شد.
پس از رفتن ملكي، از حامد ماني‌فر مدير كل راه و شهرسازي قزوين به عنوان مدير كل جديد لرستان نام برده شد كه گويا مسئولان استان انتصاب مدير غيربومي را نپذيرفته و سعي كردند گزينه‌اي بومي بر اين مسند بنشيند. در پايان، وزارت راه و شهرسازي پس از 3 هفته بررسي گزينه‌هاي پيشنهادي بومي و غيربومي، علي‌خاني را برگزيد.
مراسم معارفه وي يك‌شنبه 30 خردادماه از ساعت 10:30 با حضور "داوود کشاورزیان" رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، "هوشنگ بازوند" استاندار لرستان و "محمد اصلاني" معاون عمراني استانداري در سالن آموزش و پژوهش استانداري آغاز مي‌شود.
قابل ذكر است طي 3 هفته اخير "ناصر خاكي‌پور" معاون اداري و مالي راه و شهرسازي استان سرپرستي اين نهاد را بر عهده داشت.