يك لرستاني به عنوان معاون نظارتی بانک مرکزی منصوب شد.

به گزارش ایرنا، "ولی‌الله سیف‌" رییس کل بانک در حکمی "فرشاد حیدری" را به سمت معاون نظارتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

فرشاد حیدری متولد 1347 در كوهدشت لرستان و دانش‌آموخته ليسانس علوم اقتصادی (گرايش بازرگاني) و فوق‌ليسانس مدیریت دولتی است. وی كه سال 1371 در بانك تجارت استخدام شد، مدیریت شعب بانک تجارت استان‌های لرستان (2 سال) و فارس (4 سال) را بر عهده داشته و رییس اداره اعتبارات کل بانک تجارت و مدیر امور اعتباری این بانک نیز بوده ‌است.

 سابقه عضویت در هیات مدیره بانک‌های تجارت و ملی ایران، ریاست هیات مدیره و مدیر عاملی بانک ملی ایران دارد و آخرين منصب وي مدیر عاملی صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها بوده است.

پیش از این، "حمید تهران‌فر" مسئولیت معاونت نظارتی بانک مرکزی را بر عهده داشت. زمزمه‌های تغییر تهران‌فر حدود يك سال بود که به گوش می‌رسید و تنها علت تأخیر این تغییر نیز ظاهرا پیدا نشدن جای‌گزین مناسب برای او بود. نزدیکان تهران‌فر فشردگی کاری زیاد و فشار بیش از اندازه بر وی را در مسیر ساماندهی بازار غیرمتشکل، دو عاملی می‌دانند که این مدیر باسابقه بانکی را به این نتیجه رسانده که کنار برود.

تهران‌فر که پیش از این نیز یک دوره در زمان ریاست کلی طهماسب مظاهری مدیریت نظارت بانک مرکزی را تجربه کرده بود پس از یک دوره حضور در بخش خصوصی با انتصاب ولی‌الله سیف مجددا به بانک مرکزی بازگشت تا کار نیمه تمامش را خاتمه دهد اما ظاهرا پشت برخی مؤسسات اعتباری فاقد مجوز گرم‌تر از این‌ها بود که اجازه دهد وعده ساماندهی یک ساله بازار غیر متشکل پولی عملی شود.

اينك نوبت یک مدیر باسابقه دیگر شبکه بانکی است که شانس خود را در این حوزه آزمایش کند؛ فرشاد حیدری عضو اسبق هیأت مدیره بانک تجارت درست بعد از فرار خاوری، سکان مدیریت بانک ملی را در دست گرفت و به عقیده ناظران توانست جو متشنج و بحران‌زده بزرگ‌ترین بانک دولتی کشور را پس از آن اختلاس تاریخی تا حدودی مدیریت کند. با تغییر دولت و انتصاب عبدالناصر همتی به عنوان مدیر عامل بانک ملی، حیدری به کانون بازنشستگی کارکنان بانک‌ها رفت تا شاید کمی از هیاهوها دور باشد. اکنون اما دوباره از نیمکت ذخیره‌ها به داخل زمین فراخوانده شده و پس از چند جلسه گفت‌و‌گو با رئیس کل بانک مرکزی ظرف ماه‌هاي اخير، حکم معاونت نظارت بانک مرکزی براي او صادر شد.

فرشاد حيدري معاون نظارتی بانک مرکزی كشور شدسوابق كامل حیدری به شرح زیر است:

کارشناس اعتباری

معاون شعبه

رییس شعب بانک تجارت استان لرستان 1379

مدیر شعب بانک تجارت استان فارس 1381

رییس اداره اعتبارات کل بانک تجارت 1385

مدیر امور اعتباری بانک تجارت 1386

عضو هیأت مدیره بانک تجارت 1386

عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران 1390

مدیر عاملی صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها 1393

 

سایر سوابق: رییس هیأت مدیره شرکت لیزینگ ایران و رییس هیأت مدیره شرکت سیمان تجارت مهریز