عضو شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان استان لرستان در خصوص چرایی عدم دعوت از شخصیت‌های ملی اصول‌گرا به استان لرستان گفت: به علت این که در مرحله دوم نيز مانند مرحله اول، در سه حوزه انتخابیه استان عمدتاً رقابت بین اصول‌گرایان است، لذا ضرورتی را برای دعوت از ابراهيم باراني‌بيرانوند عضو شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان استان لرستانشخصیت‌های ملی به استان در حمایت از نامزدهای اصول‌گرا احساس نکردیم.
به گزارش پايگاه خبري يافته، "ابراهیم بارانی‌بیرانوند" با بيان اين كه نامزدهای لیست اصول‌گرایان لرستان شخصیت‌هایی شناخته شده و مورد احترام و اقبال مردم هستند، افزود: بر اين اساس نیازی ندیدیم تا از تهران به كسي زحمت بدهیم براي سخنراني و حمايت از كانديداهاي به لرستان بيايد.
وي اظهار داشت: احساس می‌شود مردم خیلی به چهره‌هایی که فقط موقع انتخابات به یاد مردم افتاده و برای تثبيت رای‌شان به یک‌باره به استان‌ها هجوم می‌آورند خوش‌بین نیستند.
بارانی‌بیرانوند افزود: کاروان شخصیت‌های مرکز‌نشینی که این روزها برای جلب رای مردم و تصاحب کرسی‌های مجلس به یاد استان ما افتاده‌اند، اگر واقعا دلسوز مردم هستند، پاسخ دهند كه روز‌های سخت سیل ویرانگر اخیر کجا بودند؟
مسول امور شهرستان‌های شورای مرکزی ائتلاف بزرگ اصول‌گرایان استان لرستان در مورد علت حمایت اصلاح‌طلبان از نامزد اصول‌گرایان در حوزه‌ی دورود و ازنا نيز گفت: با توجه به شناخت عمیقی که از مواضع اصول‌گرایانه و انقلابی آقای حسین گودرزی داشتیم، لذا در مرحله اول از میان خیل عظیم نامزدهای این حوزه‌، ایشان مورد حمایت اصول‌گرایان قرار گرفتند و همچنان در مرحله دوم نیز مورد حمایت ما هستند.
باراني‌بيرانوند با اشاره به اين كه قطعا دوستان اصلاح‌طلب ما هم به دلیل لیاقت و شایستگی و توانمندی که از ایشان سراغ دارند‌، مورد لطف و حمایت خود قرار داده‌اند‌، تصريح كرد: ضمن تشکر از این اقدام دوستان اصلاح‌طلب‌، وحدت دو طیف وفادار به نظام را به فال نیک گرفته و از آن استقبال می‌کنیم.
وي افزود: البته مشابه دورود را در حوزه‌های دیگر داشتیم که نشانگر وحدت و همدلی اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان استان و عمل به منویات امام راحل (ره) و امام حاضر (مدظله العالی) در خصوص وحدت کلمه در عین اختلاف دیدگاه‌هایی که دارند، می‌باشد.

واكنش پليس خرم‌آباد در برخورد با خودسرها ستودني است

دبیر شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان لرستان گفت: واکنش پلیس به حمله‌ی خودسرها بسیار هوشمندانه و كرم ملك‌آسا دبیر شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان لرستانقاطعانه بود و لازم است از عملکرد و مدیریت پلیس خرم‌آباد سپاس‌گزاری کنیم.

به گزارش هوميان‌، "کرم ملک‌آسا" با بيان اين كه فائزه هاشمی دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سه‌شنبه به خرم‌آباد آمد و به سینما ایران این شهر رفت تا به نفع 2 كانديداي مورد حمايت فهرست امید سخنرانی کند، افزود: اقلیتی از عناصر خودسر، تلاش کردند سخنرانی فائزه هاشمی را بر هم بزنند اما با حضور به موقع پلیس و نیروهای ویژه‌ی پلیس، این حمله مهار، کنترل و دفع شد.

وي تشریح کرد: انصافاً درایت پلیس خرم‌آباد خوب بود و پلیس به خوبی به وظیفه‌ی ذاتی خویش یعنی دفاع از امنیت، آرامش و نظم و قانون عمل کرده است و جا دارد از عملکرد خوب پلیس تشکر کنیم.

فائزه هاشمی در این سخنرانی از شهروندان خرم‌آباد خواست به فهرست و لیست امید رأی بدهند و از دادن تک‌رأی دوری جویند.

قابل ذكر است مرحله دوم انتخابات مجلس دهم روز جمعه 10 اردي‌بهشت‌ماه با شركت 10 كانديدا در 3 حوزه انتخابيه خرم‌آباد و دوره، بروجرد و اشترينان و دورود و ازنا برگزار مي‌شود. از جمع 10 كانديداي مرحله دوم فقط يك كانديداي اصلاح‌طلب در حوزه خرم‌آباد حضور دارد و 5 كانديدا گرايش اصول‌گرا و 4 نفر نيز به صورت مستقل هستند كه البته برخي از كانديداهاي مستقل در فهرست مورد حمايت جناح‌هاي اصلاح‌طلب استان نيز قرار گرفته‌اند.
پس از برگزاري انتخابات 5 نفر از جمع كانديداهاي دور دوم انتخابات مجلس در لرستان به جمع نمايندگان مجلس دهم اضافه مي‌شوند.




ر - ج