یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرماندار خرم‌آباد خواستار همكاري همه‌جانبه نهادها و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان براي جلويگيري از نابودي باغ‌هاي اين شهرستان شد.

به گزارش يافته، در جلسه‌اي كه به منظور بررسي وضعيت خشكسالي و راه‌هاي مقابله با آن در فرمانداري شهرستان خرم‌آباد برگزار شد، مرتضي ولي‌پوري اظهار داشت: با توجه به كمبود بارندگي‌ها و كاهش منابع آبي متاسفانه بسياري از چشمه‌ها و روان آب‌ها در سطح شهرستان خرم‌آباد خشكيده‌اند كه اين مسأله مشكلاتي را براي كشاورزان و به‌ويژه باغ‌داران شهرستان به وجود آورده است.

وي در ادامه بيان داشت: در حوزه شهرستان خرم‌آباد بالغ بر 12 هزار هكتار باغ مثمر و متنوع وجود دارد كه برخي از اين باغ‌ها به‌ويژه در مناطق آبستان، ريمله، ده‌پير و برخي از نقاط بخش پاپي در حال حاضر با كمبود آب مواجه بوده و خطر خشكسالي آن‌ها را تهديد مي‌كند.

فرماندار خرم‌آباد گفت: در همين راستا اقداماتي با محوريت جهاد كشاورزي شهرستان و همكاري برخي از دستگاه‌هاي اجرايي در‌خصوص آب‌رساني به اين باغ‌ها صورت گرفته كه كافي نيست و مي‌بايست همه دستگاه‌ها و نهادها با به كارگيري همه امكانات و ظرفيت‌هاي خود در راستاي آب‌رساني به اين باغات اقدام نمايند.

ولي‌پوري اظهار داشت: در اين جلسه مقرر گرديد همه دستگاه‌ها و نهادها به‌ويژه بخشداري‌ها و دهياري‌هاي شهرستان با بهره‌گيري از تانكرهاي آب‌رسان، تا پايان فصل تابستان نسبت به آب‌رساني به باغ‌هايي كه خطر خشكسالي آنها را تهديد مي‌كند اقدام نمايند.

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا