یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد از عدم استقبال دستگاه‌های اجرایی استان برای خرید کالاهای استاندارد تولیدی در لرستان انتقاد کرد.

به گزارش يافته، حسين سلاح‌ورزی در جلسه کمیته قضایی حمایت از سرمایه‌گذاری در لرستان که در محل اتاق بازرگانی در خرم‌آباد برگزار شد، بیان داشت: استان در تولید مصالح ساختمانی، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و ارائه خدمات ظرفیت‌های خوبی دارد؛ اما متاسفانه دستگاه‌های اجرایی استان برای خرید کالاهای استاندارد تولیدی در لرستان استقبال نمی‌کنند.

وی بر ضرورت استفاده از محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب تولید شده استان در پروژه‌های عمرانی تاکید کرد و افزود: متاسفانه در پروژه‌های ساختمانی این امر تعریف شده است که پیمانکار حتماً باید از برندهای مشخص شده در نقشه که اکثراً تولیدات سایر استان‌ها هستند استفاده کند و با این حال معاونت عمرانی استانداری می‌تواند در این موضوع ورود پیدا کند و استفاده از محصولات تولید شده استان را در اجرای پروژه‌های عمرانی ملزم کند تا هم بخش تولید تقویت شود و هم با ایجاد رقابت زمینه اشتغال‌زایی در استان فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد گفت: متاسفانه علی‌رغم همه حمایت‌ها و زحمت‌ها وقتی شاخص‌های درآمد سرانه، نرخ بیکاری و غیره را می‌بینیم شاهد این هستیم که وضعیت اقتصاد استان بهبودی نیافته است.

دادستان خرم‌آباد نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: بنا بر اذعان مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان افرادی که در شهرک‌های صنعتی استان زمین‌ها واگذار شده را رها کرده‌اند و اطراف آنها را دیوار کشیده‌اند و فسخ قرار‌داد شده‌اند؛ از این رو این زمین‌ها در اختیار افراد واجد شرایط قرار خواهند گرفت.

سعيد رازاني با ابراز رضایت از وضعیت امنیت در واحدهای تولیدی استان لرستان تصریح کرد: فضا برای کسب و کار در لرستان برای سرمایه‌گذاران مهیاست و با این حال از کلیه سرمایه‌گذارانی که در دیگر استان‌ها هستند، دعوت می‌کنیم که برای سرمایه‌گذاری در لرستان اقدام کنند.

وي گفت: خوشبختانه از لحاظ بسیاری از شاخص‌های امنیتی که به صورت محرمانه هستند لرستان نسبت به بسیاری از استان‌های کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

رازانی بیان داشت: ضرورت دارد که دستگاه‌های اجرایی در راستای حمایت از تولید‌کنندگان استان نسبت به خریداری کالاها و تجهیزات مورد نیاز خود از طریق کالاهایی که در لرستان تولید می‌شوند، اقدام کنند.

 

تشدید نظارت بر دستگاه‌های دولتی برای خرید محصولات تولید شده در لرستان

رئیس کل دادگستری لرستان نيز در پايان اين نشست گفت: در راستای حمایت از تولید و تولید‌کنندگان استان، نظارت بر دستگاه‌های دولتی برای خرید محصولات استاندارد تولید شده در لرستان تشدید می‌شود.

جعفر بدري بیان داشت: اگر کالای تولید شده در استان از لحاظ کیفیت و قیمت متناسب تر از محصولات دیگر استان‌های کشور است دستگاه‌های اجرایی استان باید نیازهای خود را با استفاده از کالاهای تولید استان رفع کند.

وی افزود: در راستای حمایت از تولید و تولید‌کنندگان استان به عنوان یکی از مصوبات این جلسه باید خریدها و مناقصات دستگاه‌های اجرایی استان مورد نظارت و ارزیابی قرار بگیرند تا اگر سوء جریانی در خصوص خرید امکانات و تجهیزات وجود دارد موضوع در کمیته نظارت بر سرمایه‌گذاری مطرح و از مدیر دستگاه مربوطه در خصوص عدم خرید از کالاهای استاندارد تولیدی در استان توضیح بخواهیم.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: لیست کالاهای استاندار تولید شده در استان شامل مواد غذایی، مصالح ساختمانی و تجهیزات پزشکی در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار خواهد گرفت و به پیمانکاران تاکید می‌شود که نیازهای خود را از طریق این کالاها تامین کنند.

بدری افزود: ضرورت دارد که دیوان محاسبات راه‌کارهای لازم را برای خرید قانونی محصولات استاندارد تولیدی در استان به دستگاه‌های اجرایی انتقال دهد تا این دستگاه‌ها با خیال آسوده برای خرید کالاها اقدام کنند.

وی عدم حمایت مالی و ناتوانی در بازاریابی را از مشکلات پیش روی تولید در استان برشمرد و افزود: تا زمانی که سرمایه مردم در بازار مسکن، ارز و بورس می‌چرخد مشکل تولید در کشور و لرستان حل نمی‌شود.

رئیس کل دادگستری لرستان بروز اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی را نشات گرفته از قوانین سخت‌گیرانه بانک‌ها بر‌ای اعطای تسهیلات دانست و گفت: زمانی که تولید‌کننده نمی‌تواند به راحتی از تسهیلات بانکی استفاده کند نهایتاً مجبور به انجام زد و بند با بانک‌ها و استفاده از منابع از طریق راه‌های خلاف قانون می‌شود که نتیجه آن اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی می‌شود.

بدری ادامه داد: از مجموع 17 شرکت گروه امیرمنصور ‌آریا، 3 شرکت در لرستان فعال بوده که چند هزار شغل را هم ایجاد کرده‌اند، در هر حال قواعد سخت‌گیرانه بر بانک‌ها حاکم است؛ از این رو تولید کننده مجبور است که از شیوه‌های متقلبانه، کار خود را به پیش ببرد.

در اين جلسه ايرج كردعلي‌وند مدير حقوقي شهرك‌هاي صنعتي لرستان، غلام‌رضا ساكي رييس كل شعب بانك‌ملي لرستان، حامد ويسكرمي مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان، رامين خسروي‌فر رئيس اداره نظارت بر درمان و ارزشيابي موسسات درمان دانشگاه علوم پزشكي لرستان، مسعود رضا معاون امور صنايع اداره كل صنعت، معدن و تجارت لرستان، ايوب احمدي مدير كل ديوان محاسبات لرستان، محسن جانجان معاون سازمان بازرسي لرستان، محمدحسين جناب نماينده معاونت برنامه‌ريزي استانداري، محمد سپهوند معاون دادگستري خرم‌آباد، سرهنگ باقر صفرزاده سرپرست پليس پيش‌گيري از جرائم اجتماعي لرستان، اصغر پيرهادي معاون اداره كل ثبت اسناد لرستان، محمد خاكي نايب‌رييس اتاق بازرگاني لرستان و تيمور هدايتي رييس سازمان امور اقتصادي و دارايي استان لرستان نيز حضور داشتند.

 

 

احمد تلوري/ يافته

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا