رییس دفتر هیات نظارت شورای نگهبان استان لرستان با تاکید بر این که رسیدگی به صلاحیت‌هاي داوطلبان مجلس بدون توجه به گرایش سیاسی انجام می‌شود گفت: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها به اصول‌گرا و یا اصلاح‌طلب بودن نامزدها اهمیتی نمی‌دهد.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، تیمور سپهوند روز چهارشنبه در جلسه اعضای دفتر هیات نظارت شورای نگهبان استان با استاندار لرستان افزود: تيمور سپهوند رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان لرستانملاک بررسی صلاحیت نامزدها بر اساس اصول و محورهای ابلاغی شورای نگهبان، استعلام های چهارگانه، تحقیقات محلی، التزام فرد به حفظ نظام جمهوری اسلامی و اصول و مبانی شرع مقدس اسلامی و سایر شرایط ابلغی دبیرخانه شورای نگهبان خواهد بود.
وی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی طی سال جاری گفت: امید می‌رود با محور قرار دادن همدلی و همزبانی و و قانون‌مداری بتوان ماموریت مهمی که بر عهده شورای نگهبان و وزارت کشور گذاشته شده را به بهترین نحو انجام دهیم.
رییس دفتر هیات نظارت شورای نگهبان لرستان ادامه داد: تلاش می‌شود وزارت کشور و شورای نگهبان فضای سازنده و مطلوبی را برای انتخابات خوب و گسترده فراهم کنند.
سپهوند تصریح کرد: اعضای هیات نظارت بر انتخابات استان افراد ولایتمدار و دلسوز نظام و اسلام هستند که در این عرصه بزرگ گام نهاده‌اند.
وی اضافه کرد: این اعضا بر اساس قانون و بدون طرفداری و جانبداری از جریان و یا جناح خاصی کار بزرگ نظارت بر انتخابات را انجام می‌دهند.
وی افزود: آیت‌الله جنتی تذکرات متعددی در خصوص بی‌طرفی هیات نظارت شورای نگهبان داده‌اند و این شورا با تعاملی منطقی و عاقلانه‌، بی‌طرفی خود در انتخابات را همچون سال‌های گذشته رعایت خواهد کرد.
رییس دفتر هیات نظارت شورای نگهبان استان لرستان همچنین در خصوص برخی تخلفات نامزدهای انتخابات گفت: تا کنون تنها برخی از این افراد که سریع وارد عرصه تبلیغات شده‌اند تخلفاتی داشته‌اند و بر اساس بررسی‌های انجام شده هیچ مقام و مسوول دولتی تا کنون تخلفی مرتبط با انتخابات نداشته است.
سپهوند تصریح کرد: بر اساس جمع‌بندی شورای نگهبان، استاندار استان فردی با درایت و موفق بوده و وفادار به اصول انقلاب و پی‌گیر اجرای قانون در استان است.
وی گفت: بدون تردید با تعامل سازنده‌ای که مدیریت ارشد اجرایی استان با هیات نظارت شورای نگهبان دارد، انتخابات باشکوه و مطلوبی پیش رو خواهیم داشت.