مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای لرستان گفت:خشکسالی آب "با توجه به کاهش چشمگیر آب رودخانه‌ها، کشت گیاهان آب‌دوست در استان ممنوع شد". آب‌دوست به گیاهانی می‌گویند که چون به آب فراوانی نیاز دارند، بصورت دیم کشت نمی‌شوند.
به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای لرستان، علی‌امید سیفی اظهار داشت: "خشک‌سالی‌های پی‌درپی در طی چند سال اخیر سبب شده منابع زیرزمینی استان از بین برود و ذخیره‌ای برای استفاده نداشته باشیم بنابراین اگر به همین منوال پیش برویم سال آینده استان لرستان وضعیت بدتری ازلحاظ بحران آب دارد."
کاهش دبی رودخانه‌ها و سطح آب‌های زیرزمینی وضعیت ناخوشایندی است که امروزه گریبان‌گیر کشاورزان لرستان شده بطوریکه مدیر کل محیط زیست استان لرستان می‌گوید: "نخستین بار در طول تاریخ است که رودخانه کشکان خروجی ندارد". همین وضعیت بحران آب سبب گردید که کشت گیاهان آب‌دوست همچون خیار، ذرت، برنج، سیب‌زمینی و... در لرستان ممنوع شود.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای لرستان از کشاورزان حاشیه‌ی رودخانه‌ها درخواست کرد که از کشت سبزیجات، صیفی‌جات، جالیز و کشت‌های تابستانه و پاییزه به‌طور جدی خودداری کنند.
باید دید که نهادهای مربوط چگونه ضمانت اجرایی این ممنوعیت را در مقابل تخلف به اجرا خواهند گذاشت و همکاری مردم و دولت برای گذشتن از این چالش، چگونه خواهد بود. به یقین بهترین ضمانت اجرایی برای این دست ممنوعیت‌ها، حمایت همه‌جانبه‌ی مردم است.