یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: یکی از برنامه‌های ما صادرات 280 میلیون دلاری در سال 94 در استان لرستان است زیرا در سال‌های گذشته این رقم بسیار پایین بوده است.
به گزارش روابط عمومي استانداري لرستان، هوشنگ بازوند در شورای اداری استان لرستان که با حضور محمدحسين مقيمي معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد اظهار داشت:‌ استان لرستان یکی از استان‌های با ظرفیت در کشور است، اما در سال 92 تنها 54 میلیون دلار صادرات این استان به خارج بوده ‌این در حالی است که امسال 70 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم و برنامه ما برای سال آینده صادرات 280 میلیون دلاری است.
وی عنوان کرد: امسال هزار میلیارد تومان اعتبار به استان لرستان داده شده ‌که تاکنون 758 میلیارد تومان آن تخصیص داده شده ‌این در حالی است که رشد اعتبارات عمرانی ملی و استانی استان لرستان 56 درصد در سال 93 نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
بازوند با اشاره به این که سفر معاون سیاسی وزیر کشور شصت‌و‌ششمین سفر وزرا، معاونان وزیر، روسای قوه و رئیس جمهور به استان لرستان است گفت: تاکنون 15 جلسه شورای اداری در استان لرستان برگزار کرده‌ایم.
بازوند با تاکید بر اینکه در قانون بایستی انعطاف‌پذیری وجود داشته باشد بیان داشت: صادرات و واردات در استان‌های زاگرس میانی نیازمند وضع قوانین خاص است.
وی میزان کل صادرات استان را در سال گذشته حدود ۵۴ میلیون دلار برشمرد و افزود: این میزان در سال جاری به ۷۰ میلیون دلار رسید که برنامه ریزی شده است میزان صادرات در سال ۹۴ به ۲۸۰ میلیون دلار برسد.
استاندار لرستان با تاکید بر این که مدیران دستگاه های دولتی بایستی پرچم تسهیل گری شرایط برای سرمایه‌گذاران را در دست بگیرند عنوان کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی استان های محروم لازم است که طرح‌های با سرمایه‌گذاری بالا وارد این استان‌ها شود.
بازوند افزود: برای برون رفت استان‌های محروم از جمله لرستان از وضعیت نامناسب فعلی لازم است سالیانه حدود 4 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گیرد که دولت و شهرداری‌ها قادر هستند تنها حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنند.
وی سال ۹۳ را به لحاظ جذب اعتبارات عمرانی و سفر مسئولان کشوری به لرستان را سالی خوب برای این استان دانست و گفت: امسال برای اولین بار اعتبارات ملی استانی شده لرستان بطور ۱۰۰ درصد اختصاص می یابد.
بازوند یادآور شد: مشارکت مردم لرستان در بخش خصوصی پایین است به گونه‌ای 4.1 درصد نرخ بیکاری این استان از میانگین کشوری بالاتر است و این خود یکی از نگرانی‌های جدی و دل‌نگرانی‌های مردم لرستان است زیرا نرخ رشد جمعیت در لرستان 4 صدم درصد است که این خود نیز بسیار پایین است زیرا 1.7 درصد میانگین کشوری است.
این مسوول گفت: در رابطه با ارزش افزوده کل تولیدات استان 1.08 است در بحث کشاورزی با 2.4 درصد مطلوب‌تر هستیم.
 

ممنوع بودن استفاده از امکانات دولتی ‌برای تبلیغات در انتخابات/ 27 خرداد آخرين فرصت استعفا
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: مدیران و مسوولان نباید از امکانات دولتی و بیت‌المال به نفع و یا ضرر کسی در انتخابات استفاده کنند.
محمدحسین مقیمی ظهر امروز در شورای اداری استان لرستان در خرم‌آباد ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: سال‌ آینده دو انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم که امیدواریم مدیران و مسئولان راه را برای کسانی که خودشان را آماده شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌بینند باز کنند زیرا دولت نیز در این زمینه همه امکانات را به کار می‌گیرد و ما باید شرایط را برای حضور هر چه راحت‌تر مردم در پای صندوق‌های رای فراهم کنیم.
وی عنوان کرد:‌ مدیران و مسوولان نباید از امکانات دولتی و بیت‌المال نفع و یا ضرر کسی در انتخابات استفاده کنند بنابراین ‌زمینه را برای حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای فراهم می‌کنیم.
مقیمی یادآور شد: دستگاه‌های نظارتی تریبون‌های عمومی، نهادهای دولتی، ارگان‌ها، دهیاری‌ها، دستگاه‌های نظارتی و... باید سعی کنند از امکانات دولتی و بیت‌المال در استفاده از انتخابات جلوگیری کنند.
معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما باید سعی کنیم گروه‌های سیاسی شناسنامه‌دار و قانونی در انتخابات سال آینده فعالیت گسترده‌تری داشته باشند بنابر‌این پشتیبانی از فعالیت‌های سیاسی احزاب را یک ضرورت می‌دانیم.
این مسوول گفت: نشاط سیاسی باید در جامعه ایجاد شود و ما باید جامعه را به سمت نشاط سیاسی سوق دهیم زیرا دولت اعتقاد دارد که نشاط سیاسی توسط احزاب ایجاد می‌شود اما مسوولان توجه داشته باشند با کارهای گروهی و حزبی غیرقانونی طبق قانون برخورد کنند.
مقیمی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید پس از انتخابات پرشور برنامه‌های خود را عملی کرده زیرا مردم به این دولت رای اعتماد دادند اما باید توجه کنیم آغاز به کار این دولت در شرایطی خاص انجام شده که کشور از نظر اقتصادی با مشکلاتی جدی روبه‌رو بوده است.
معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: دولت در بخش سیاست خارجی به اصل عزت و حکمت توجه کرده و توانسته ‌در این رابطه موفقیت‌های زیادی را به دست آورد.
مقيمي اظهار داشت: از هم اکنون جامعه و کشور به سمت انتخاباتی شدن پیش رفته و تا کنون افراد زیادی برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی ادامه داد: به عنوان دولت تکلیف ما این است که به این افراد کمک کرده و راه را برای حضور آنها باز کنیم تا کسانی که در خودشان می‌بینند وارد عرصه انتخابات شوند.
مقیمی تصریح کرد: از طرف دیگر باید تلاش کنیم که مردم هرچه راحت‌تر رای خودشان را به صندوق‌ها بیندازند و بسترهای لازم برای حضور پرشور و مشارکت بالای مردم فراهم شود.
وی با بیان این که باید تلاش کنیم از امکانات دولتی له یا علیه کسی استفاد نشود افزود: در صورت نظارت جدی در این زمینه مردم بیش‌تر در انتخابات شرکت کرده و بیشتر به دولت اعتماد می کنند.
معاون سیاسی وزیر کشور یادآور شد: از طریق دستگاه‌های نظارتی، تریبون‌های عمومی، نهادها و ارگان‌ها همه تلاش شود که از امکانات دولت و امکانات متعلق به بیت‌المال، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و نهادهای انقلابی علیه یا له هیچ کاندیدایی استفاده نشود که اگر این هدف محقق شود وظیفه‌مان را به خوبی انجام دادیم.
مقیمی با بیان این که باید تلاش کنیم گروه‌های سیاسی شناسنامه‌دار و قانونی فعالیتهای گسترده‌تری داشته باشند افزود: باید تلاش کرده که از فعالیت سیاسی احزاب قانونی پشتیبانی و به آن‌ها کمک کنیم وارد مباحث سیاسی کشور و استان‌ها شوند.
وی با بیان این که باید نشاط سیاسی در جامعه ایجاد کرده و جامعه را به این سمت سوق دهیم یادآور شد: دولت اعتقاد دارد باید نشاط سیاسی برای حضور در انتخابات ایجاد شود و احزاب شناسنامه‌دار در چهارچوب قانون، مقررات و ضوابط فعال‌تر شوند.
معاون سیاسی وزیر کشور یادآور شد: از سوی دیگر اگر حزبی خواست بی‌قانونی کند باید جلوی کار آن گرفته شود تا نشاط سیاسی در کشور و آستانه انتخابات شکل بگیرد.
مقيمي تأكيد كرد: كساني كه براي عضويت در مجلس دهم قصد ثبت نام داشته و پيشه‌ي مهم دولتي دارند تا 27 خردادماه 1393 بايد از منصب خود استعفا دهند.

 
 
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا