یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان این که تولیدکنندگان در خط اول جهاد اقتصادی قرار دارند، از آنان خواست: بانک‌های متخلف را معرفی کنند.
به گزارش روابط عمومی اتاق خرم‌آباد، اصغر میرمحمدصادقی در جلسه‌ی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار ‌شد، گفت: شنیدن صحبت‌های فعالان اقتصادی و مشورت با تولیدکنندگان برای رفع ميرمحمد صادقيمشکلات آنان، دو هدف ما از سفر به استان‌ها و بازدید از واحدهای تولیدی است.
وی بر ضرورت تعامل دو طرفه‌ی بانک‌ها و بخش خصوصی تأکید و تصریح کرد: با توجه به کاهش قیمت نفت، وضعیت بودجه‌ی کشور مشخص است و با وضعیت عدم تحقق درآمدها، شاید سال ۹۴ سال چندان خوبی برای اقتصاد کلان نباشد.
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی یادآور شد: امسال بانک مرکزی بخش عمده‌ای از منابع خود را به سمت خریداری محصولات و کالاها سوق داده؛ به طوری‌ که پول گندم‌ کاران را پرداخت نموده و در این رابطه به دولت کمک کرده است.
میرمحمدصادقی اظهار داشت: امسال در بحث تسهیلات قرض‌الحسنه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تکالیف به روی دوش سیستم بانکی بوده که ۱۴۰ هزار میلیارد تومان منابع عادی نیز برای خرید کالاها به دولت داده شده است.
وی به مشکلات سیستم بانکی کشور اشاره کرد و گفت: حداکثر زمان در پرداخت تسهیلات بانک‌ها در کشورهای دیگر یک‌ ساله است، اما ما به سمت پرداخت تسهیلات با بازه‌ی زمانی 5 تا 7 ساله رفته‌ایم و همین امر مشکلاتی را برای طرفین به وجود آورده است.
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ سود بانکی مصوب در شورای پول و اعتبار برای عقود مبادله‌ای 22 درصد اعلام شده است، ادامه داد: این در حالی است که در نرخ مشارکت میزان سود آزاد بوده و بر اساس بازدهی طرح از سوی بانک‌ها محاسبه می‌شود.
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به این که بانک مرکزی در زمینه‌ی نرخ سود تسهیلات بانکی محکم ایستاده است که در مورد عقود مبادله‌ای سود 22 درصد اعمال شود، تأکید کرد: در عقود مبادله‌ای نباید نرخ سود از ۲۲ درصد تجاوز کند و اعلام می‌کنیم اگر در این رابطه فعالان اقتصادی از بانک‌ها تخلف دیده‌اند، با ارائه‌ی سند موثق به ما اعلام کنند تا پیگیری کنیم.
میرمحمد صادقی در ادامه اعلام کرد: در این راستا 5 بانک به دلیل عدم رعایت مصوبه‌ی شورای پول و اعتبار به هیأت انتظامی معرفی شده‌اند.
وی با بیان این که معرفی بانک‌های متخلف به هیأت انتظامی برای اولین بار در کشور صورت گرفته است، یادآور شد: مجازات‌های سنگینی در انتظار این بانک‌هاست.
کمیته‌ی ریش سفیدان تشکیل می‌شود
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در بخش پایانی سخنان خود از تشکیل کمیته‌ی ریش‌سفیدان به منظور پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به تولیدکنندگان در استان‌ها خبر داد و گفت: پیشنهاد تشکیل این کمیته داده شده و هم‌اکنون در حال پی‌گیری است و امیدواریم این کمیته بتواند برای پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان به ما مشاوره بدهد.
میرمحمد صادقی افزود: در این راستا تولیدکنندگانی که از سوی این کمیته تأیید شوند که مشکلات واحد تولیدی از اراده‌ی آن‌ها خارج بوده است، حمایت می‌شوند.
وی اعلام کرد: برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی لرستان برخی مقررات اعم از نداشتن چک برگشتی و بدهی معوق بانکی به طور موقت برای افراد مورد تأیید کمیته‌ی ریش‌سفیدان برداشته می‌شود.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا